Tiden går fort

0kommentarer

Redan torsdagkväll och man sitter i soffan och väntar på att " Gordons Kitchens Nightmares" ska börja. 
Har jobbat mellan 10- 20 idag, helt ok. Trodde tiden från 18 skulle gå jätte sakta, brukar kännas så när det börjar gå hem folk när man måste vara kvar. Men som sagt, helt ok!

Igår var jag ledig som ni kanske läst i tidigare inlägg.
Jag kom upp ur sängen, för en gång skull, tidigt. Ställde klockan på 7 men kanske vid 7. 30 tiden kom jag äntligen upp. 
Rev ur alla lakan i sängen och började tvätta, fixade frukost, cyklade till Netto och inhandlade det som fattades för att göra köttfärssås och spagetti. 
Fick sedan gå ut och mäta hur långt det var där vi ska lägga plattor, Tobias skulle beställa. Men jag vet i tusan hur jag tänkte när jag mätte men vi får väl se hur långt plattorna räcker när dom kommer. Fint om det fattas massor.. :D Kan ju bli lite kul...
Sen ringde min underbara vän SARA, det blev simning 1 km. Skönt och röra på sig lite när man är ledig. Blir annars att jag inte gör så mycket nyttigt. 
Efter simningen och bastun åkte vi hem och åt maten jag lagat innan vi åkte. Tur att den var klar, Sara mådde inte så bra. Stackare!! Hoppas du kände dig bättre efter lite mat och dryck??
Sen blev det fika på 3B där Ida även kom och sällskapade oss. Jösses klockan blev typ halv 6 och Saras parkering hade gått ut för länge sen, men vi antog att lapplisorna hade slutat för dagen. Väldigt tur för oss, hade blivit en dyr fika annars :D
Väl hemma startade Tobias grillen, dock inte den nya.. hoppas den kommer imorn, och jag marinerade lite kycklingfilér och gjorde hasselbackspotatis.
Vi åt och kollade på Rent Hus, shit vad det är det mycket skit hos vissa. Badet hade nog tagit ut sin rätt. Jag blev jätte trött och somnade, säkert i soffan innan 9. 
Kom äntligen till sängen och fick vika dagens tvätthög. Skönt iofs för då var det ju klart. Har lite dålig självdisciplin, blir lätt liggande om man inte tar det med en gång.
Somnade till slut...

Klockan ringde 7. 00
Dags att gå upp och göra sig klar för dagen jobb.

På lördag är det fest här hemma. Tobias ska fira sin födelsedag. Ska bli mycket trevligt.

Ha det bra!

Kommentera

Publiceras ej