Oumbärlig

0kommentarer

Vad vore livet utan dig.... ingenting, ingenting...
Den låten kommer jag mycket väl ihåg sen man gick , som det då hette, på lekis.
Sången har ett bra budskap och visst är det så att livet inte hade varit det samma om inte du, jag eller någon annan av oss inte hade funnits.
Ibland, ganska ofta om jag tänker efter har jag iofs stöt på det nu, känns det som att ALLT hänger på en enda person och skulle inte denna/denne fixa uppgiften går hela jorden under. (överdrev kanske lite men ni fattar säkert vad jag menar)
Det är väl bara att inse att livet går ut på att vinna den hemliga tävlingen, som alla är med i varken dom vet/ vill det eller inte.
Det är bara ta ut armbågarna och börja knö sig fram.....





Idag har varit en liten grejar-dag.
Trodde jag sovit bort hela förmiddagen eftersom solen tittade fram genom persiennerna så jag hoppa ur sängen o in på toa. När jag fick se klockan var den endast 9.11. Mycket skönt. Väl uppe började med frukosten som bestod av ägg o bacon.
Tobias var väldigt trött eftersom han inte gett ifrån sig något ljud medans jag levde rövare i köket, så det fick bli frukost på sängen vilket jag hoppas uppskattades.
Efter frukosten stensomnade Tobias och fick tag på min leksak.. datorn...
När klockan började närma sig 11 behaga Tobias vakna och vi slog vore kloka huvud ihop för att komma på dagens aktivitet. Jag tyckte en tur på motorcykeln vore trevligt medans Tobias föreslog en båttur.. Det fick bli grejardag hemma istället,
*gräsklippning - av Katrin
*häckklippning - av Tobias
*trimmning - av Tobias
*sopa framsida - av Tobias och hälften Ida, hälften Katrin
*tvätta kläder - av Katrin

Jo men det ser ju ut som en helt ok grejardag. Skönt att få detta gjort innan man börjar jobba. Tråkigt att behöva ta det efter jobbet.

Förresten, jag har ju alltid en lite historia när jag klippt gräset men hör o häpna, det är tomt på det idag. Gräsklipparn är faktiskt hel idag och inget annat har gått sönder.. BRA KATRIN!!!

Bokade med Aronsson att se Uno Svenningsson i stadsparken kl 20 så det var vad som stod näst på tur på programmet.
Köpte med oss varsin fifflersmacka och packa kylväskan med "några kalla" och cyklade bort.
Uno var bra men tyvärr lite kort spelning men men det var väl va kommunen betalt för :D
Kylan kom smygande så det blev att cykla vidare, vi mellanlanda hos Christian. Satt och pratade lite, kanske lite vilda diskutioner men så kan de bli ibland.
När klockan tickat sig fram mot 01.00 tiden var det dags för pojkarna (tobias, christian, aron)  att ta den vanliga "helg-kiken" på stadt så jag cyklade hem och kröp ner i sängen där jag nu ligger i min ensamhet (fast det är rätt skönt faktiskt) och skriver detta.


Nu är klockan över 2 och imorn vill jag inte sova bort hela dagen så det är nog bäst för Katrin att släcka och puffa till kudden och blunda nu...

God Natt allesammans!!! 

Kommentera

Publiceras ej