1:a veckan

0kommentarer

Tiden bara rinner iväg, kändes som att det var igår man började jobba. Väldigt skönt i och för sig för det betyder att det inte är långt kvar tills vi får semester IGEN!! Turkiet here we come

Har vart ute och gått med min vapendragare (Ida) idag oxå, tror man vågar säga det nu: Vi är på G. Har gått 5:an i Råda alla dagar denna vecka och ska verkligen inte sluta. Eller hur Ida?? :D
Känner att jag redan är piggare av alla promenader, skönt när man orkar greja med nått mer när man kommer hem än att bara hamna i soffan. Sen när klockan närmar sig läggdax är man så gôtt trött att man stensomnar så fort huvudet möter kudden.

Igår efter promenaden åkte jag med Ida hem, tänkte att vi skulle kolla på den nya Wallander "Tjuven". Men eftersom Larse är så himla bra fungerade tyvärr inte deras dvd/ dator etc. Tror vi provade allt vi kunde prova.
Ni kan ju gissa om vi var irriterade.
Det fick bli lite käk och sen kikade vi in på olika bloggar. Hade riktigt kul åt nåra kan jag säga.
Ska kanske inte va för tuff nu, kanske är nån som sitter och skrattar åt mig i detta ögonblick.
Men va säger du Ida, hittar du några punkter och kommatecken i min text??? :D

Denna kväll avslutades med grillat käk och Wallander (den funka mycket bra) tillsammans med Aronsson.

Tror jag ska leta upp sängen nu så man är utvilad imorn. Först jobb 9- 18 (alt. 18. 30) sen promenad, får se om det är någon som följer med mig.

I helgen är det fest som gäller och om det blir fint väder en mc tur med mor & far. Det är nämligen Poker Run.

Vad är Poker Run!

År 2001 bestämde sig länets McKlubbar för att göra ett gemensamt evenemang för intresserade motorcyklister, och valet föll på ett så kallat Poker Run. Ett Poker Run är en rundtur på motorcykel över ett antal mil, med stopp utmed vägen där deltagarna får dra spelkort för att till slut ha en komplett pokerhand vid målgången. Bästa pokerhänderna belönas med fina priser. Iden med pokerrännet vidareutvecklades till att bli ett välgörenhetsevenemang för att samla in pengar till behövande barn i Skaraborgs Län, och första året samlades drygt 23000 kr in som skänktes till barnavdelningen på Kärnsjukhuset i Skövde. Under de kommande åren växte evenemanget närmast explosionsartat och slog nytt rekord under 2008 med 110000 kr i insamlade medel och närmare 500 deltagare!

Kommentera

Publiceras ej