Trött

1kommentarer

Gjort det igen... så nu blir det ett långt inlägg.

Får väl fortsätta där jag slutade sist.

Lördag: Gjorde klart hela huset så det blev skinande fint sen var det bara att "hoppa" in i duschen och göra sig klar för det blev käk på Harrys med Ida& Larse, Aronsson, Elin och Tobias. 
Det gick verkligen ner i magen. Var ett tag sen vi käkade där så nu var det gott igen :D 
Efter maten åkte vi vidare till Rymd, Aronsson hade aldrig varit där på kvällen. Han har ju varit med och jobbat men det blir ju inte riktigt samma sak när man ser allt på kvällen.
Men det blev så himla mycket folk efter ett tag. Så vi åkte till ytterligare ett ställe, Bowlinghallen. Där var iofs inte mindre folk men det är lite större lokaler. 
Tobias som inte är som "alla andra barn" efter några öl ville bowla.. o så blev det. Tror dock det var han eller Aronsson som vann. Attans.
Bowlingen stänger ju kl 00.00 så det blev att bege sig till Harrys.. igen.... 
Träffade en hel del folk, det va trevligt. Harrys i sig kanske inte är det roligaste stället men det är ju dit allt folk går så vill man ha nån att prata med är det bara att gå dit. Tråkigt men sant.
Klockan blev 02.00 o dom stängde även här. 
Jag och "lite" Tobias bjöd på efterfest, blev sådär. Inte så många som jag trodde som kom. Men helt ok. När kl blev ca 05. 30 insåg jag att det var dags att gå och lägga sig eftersom vi skulle på kalas dagen efter. Till min systers man. Kalaset var hos hans föräldrar och jag kände att det inte passade sig att va bakfull/ trött och stinka alkohol..
Men musiken stängdes INTE av för att jag gick o la mig så jag sov till och från tills kl blev ca 12. då orkade jag inte längre vrida mig i sängen. 
Gick upp och plockade bland all disk, då insåg jag att alla gäster inte gått hem än och musiken fortfarande var på. Tobias måste varit bra full när han gick o la sig, ( han kom till sängen ca 8-9 tiden på morgonen) i sängen. Vet inte om han somnat nån annanstans först eftersom byxorna låg i gästrummet :D

Söndagen började med "Sveriges värsta bilförarare" och mat och ett försök att bli lite piggare, vet dock inte om det fungerade. 
Duschen, fixade iordning mig och sen bar det av till Örslösa och kalas. Det var lugnt och skönt. Drack lite kaffe och åt Tårta, tjata lite skit och sen blev Tobias lite yr i huvudet, så vi gav oss av hemmåt, berodde kanske på att alkoholen började gå ur kroppen. 
Han la sig i soffan när vi kom hem och jag va inte nått bättre.
På kvällen kom Susanna och Aronsson och det blev mat från Elan och WipeOut med efterföljande Sanningens Ögonblick. Vilka folk det finns.... *puh*
Våra gäster åkte hem och då var det bara att byta soffan mot sängen och somnade typ direkt när jag la huvudet på kudden.

Måndagen började toppen. Sov ut ordentligt eftersom jag tagit ledigt idag så var det bara att njuta o ligga kvar i sängen.
Hade bestämt, trodde jag, med syster att vi skulle simma så jag gick upp och gjorde mig klar och käkade frukost mm.
Tänkte att jag skulle vara klar när hon ringde mig eftersom även hon ville sova ut. Hann göra massa saker tills jag tillslut tog tag i tel o smsa.
Hon ringde strax efter. Blev inget sim, efter många om och men. Hon mådde inte så bra. Tror det är något spec. med mig, hon mår alltid dåligt när vi bestämt att vi ska göra nått så man får ändra planer. 
Vet inte om hon känner mig, det borde hon göra men... har lite svårt med det där att prata om att man ska göra nått för då planerar jag in det och blir då väldigt besviken om det inte blir så. 
Fast o andra sidan är det inte helt fel att planera in, för då kan man inte göra något annat...
Blev fast i soffan en längre tid.
Fick iaf tvättstugan klar som jag tänkte. Mycket skönt. Nu kan man tvätta och torktumla igen.. att man kan bli så handikappad.
Sen kom min räddande ängel, IDA, så åkte vi tillbadhuset. Det blev 1 km sim och bastu. Mycket skönt. 
Bara hem o landade o packade upp min badkläder efter det var det middag hos Ida & Micke. Inte fel, då behövde jag ju laga mat hemma.. :D
Jätte gott Ida. TACK!!!!!

Nu ligger jag i sängen och känner att klockan bara tickar. Börjar jobba kl 7. 30 imorn och slutar 18.00 så det blir en lång dag så det är verkligen sovdax nu.

Ska bli bättre på detta så jag hoppas att jag återkommer imorn igen....

ha det gôtt vänner!!!

1 kommentarer

AP

24 Mar 2009 23:14

Fy vad han ljuger Aronsson, han har hy visst varit på Rymd innan, med mig och Tobias två gånger =0).

Ett svep själ att gå dit bara

Kommentera

Publiceras ej