Mätt o Belåten

0kommentarer

Sitter i soffan och kollar på "Halv 8 hos mig". Tycker det är kul att se vad det blir för mat. Man blir lite inspirerad. Själv har jag ätit hemmagjorda köttbullar och potatismos.. så nu är man mätt och belåten.

Vad har då hänt sen sist?? 

Jobbade hela gårdagen, 7.30- 18. Man är ganska trött efter en sån lång körare. Men det är ju bara en gång i månaden så det får väl gå. Bad om att få ändra den men det passade sig inte. Orkar inte skriva hela historien här, blir bara trött på att när man får barn så får man alla rättigheter till allt, men ja tycker faktiskt att man får tänka på alla man jobbar med när man  inte är så många. Men det är väl bara att jag själv kör med samma stil när/ om jag får barn. 

Tycker man måste ha i baktanken att alla vill inte eller kan inte få barn så man kan inte säga "dom som har barn har första tjing på att vara ledig vid skolavslutning/ student lr dyl. 
Lite svårt att förklara kanske men ni får väl hojta om ni inte fattar och vill förstå vad jag menar.

 Åter till gårdagen...
Kvällen avslutades med väldigt god mat, pasta med stekta grönsaker, bacon och matlagningsgrädde(med smaken i locket) kommer inte ihåg vad den heter. hade den med svamp. Sak samma.. maten blev TOPPEN.
Avslutade med att se hur det gick för Rosing... ja jag vet att det är lite fjantigt men jag börjat kolla på nått måste jag fortsätta. Jag kan ju bara säga att det var helt rätt att Johan åkte ut, hon kanske inte är så bra på allt men hon är iaf värd en bättre kille än Johan. Han kanske är bättre men då är det synd att dom har framställt honom så. Sen tycker jag faktiskt att hon verkar va lite "brajt".. Hon va väl inte smartast i BB men alla växer ju till sig. 
Hon beter sig precis som "mandy" i "183 dagar". 
Det handlar om ett hus och Mandy är en deltagare och när hon kommer ut gör hon allt för att blir kändis. Opererar sig, spelar inte låtar, blir underklädesmodell mm.. Känns som att dom har gjort en Linda. 
Ni fattar om ni tittar på serien. Tyvärr är den slut nu men man kan titta på den på www.svt.se

Jaha så vakna man idag då, vakna tidigt kl 8 men Katrin är tyvärr inte så duktig att hon gick upp då. så klockan hann bli 9.15 innan täcket åkte av.
Letade efter nått att äta men det var riktigt svårt. Hade verkligen inte nått. Till slut kom jag på, och fick i mig lite. 
Ca 11 kom Sara till mig och vi tog en skön promenad. Får verkligen passa på när man är ledig och det är så fint väder. Man blir så glad när man jobbar när det är fint väder och tänker varje gång att man ska ta en promenad men när man kommer hem så är det ju kolsvart. Längtar verkligen till när man kan gå ut efter jobbet o det är så skönt ute som det är på sommaren. Nån som följer med till Råda????

Eftersom jag knappt inte hitta nån frukost blev det till att åka till Willys och handla lite. Så mycket har jag nog aldrig handlat när jag åkt själv. Har problem när jag kommer till kassan och jag ska packa ner i påsarna, så fort ja ser en kund efter mig blir jag super stressad så jag bara kastar ner varorna i påsarna så jag blir klar så jag inte tar tid för nån annan. Men idag gick det bra, tänkte på det hela tiden när jag stod i kön o väntade... tänkte på att jag skulle andas lugnt hela tiden så skulle det säkert gå bra och det gjorde det. Så det kan hända att jag kan åka själv nån mer gång.

Kom hem och kom på att jag skulle skura ur kylskåpet när jag ändå inte hade så mycket där inne. Det tog en stund, lat som jag är körde jag hyllorna i diskmaskinen men dom var ju så stora så jag fick köra en i taget typ så det kändes som det aldrig skulle bli klart men medans diskmaskinen körde så kom jag på att lite lunch skulle sitta fint. 
Efter en stund blev även kylskåpet klart och det SÅ fint. 

Efter det förberedde jag middagen och mer än så har jag nog inte gjort. Fast det kanske räcker på en dag... en dag då man är ledig.. Fast andra tycker ju att det är då man ska greja... Tur man är olika. :D

Skönt att bara vara ensam, träffar ju så mycket folk annars på dagarna- inte för jag har ont av det men då kan det va skönt att vara lite ensam ibland när man är ledig.

Eftersom jag inte är så snabb på att skriva, eftersom jag tittar på tv samtidigt tänkte jag kolla klart på Room Service som började för en stund sen. 
Efter det blir nog sängen, imorn är det jobb som gäller 10- 20. 

Ha det gôtt!!! 

Kommentera

Publiceras ej