Fasta

0kommentarer

Ligger i soffan och kollar på "Grannfejden". Vilket folk det finns. En riktigt surgubbe tycker att man måste göra som han säger och att det inte finns några andra alternativ. 
Hade inte velat ha han som granne. Han säger att det inte får se ut hur som helst på tomten. Då ska han se våra grannar, dom har inte finaste tomten. Är väl inte så illa som i grannfejden men ändå.
Surgubbens son bodde i huset bredvid och han släppte ut sin hund kl 06.00 som sprang omkring lös och skällde och hade sig. Men ägaren tyckte inte det va tidigt, eftersom han gick upp vid 4- tiden när han jobbade. 
Robban, frågade om dom inte tyckte det var lite väl tidigt. Grannen kan ju faktiskt ha ett nattjobb.
Surgubben svarade att det var inte hans problem.

Kolla på det på www.tv3.se och ni kommer fatta.

Började jobba kl 11 idag, det var mycket skönt. 
Men gick upp i tid, skulle ju börja med den riktiga fastan idag. Endast vätskemåltider.

Ört-te när man vaknar- helt ok.
Till frukosten "äter" man en plommondryck som man blandar med vatten .
På förmiddagen dricker man te igen
Till lunch "äter" man 2 olika drycker. Tyvärr, får man säga, fick jag bara i mig den ena. Grönsaksdrycken fick åka i slasken. Kräktes nästan när jag tog en klunk. Så den kommer jag hoppa över imorn och lör.
På eftermiddagen dricker man te igen
Till middag "äter" man grönsaksbuljong
På kvällen dricker man te igen

Det va mina 6 dagars meny...


Jobbet gick helt ok, kunde haft lite mer bokat men det var helt ok. Kunde plocka med lite annat. Och äntligen när kl var 20 fick jag åka hem. 
Och nu ligger man här... ska nog gå o lägga mig i sängen istället och kolla på Gordon Ramsay.

God Natt

Kommentera

Publiceras ej