Måndag

0kommentarer

Sitter i sängen, hade egentligen tänkt att jag skulle jobba lite med hemsidan men jag har inte fått några kort av mina kära arbetskamrater. Fattar inte hur sega vissa kan va?? Tänk på att det är ju som får skiten när den aldrig uppdateras, men det är inte lätt att uppdatera nått när man inte har kort/ info etc på sin egen dator. 
Sen tycker jag det är bättre att jobba en stund när man ändå jobbar, känner inte för att sitta 15 min varje kväll. Vore väl det bästa för sidan och tittarnas skull men man har faktiskt annat att gör också. Tyvärr förstår inte alla det men en dag kanske polletten ramlar ner även på er/ dig...

Har jobbat idag, det va en ganska tuff dag. Hade inte så hemskt mycket kunder men jag tycker det är riktigt tungt nu att man inte får äta nånting. Men det är bara imorn kvar sen ska jag börja äta yoghurt och müsli igen. Ska bli myket gott och på fredag ska jag, om vädret tillåter, grilla kyckling. Underbar middag med en god sallad. Någon som vill sällskapa???
Efter jobbet idag åkte vi direkt till mormor, Tobias skulle installera hennes nya dator. Sen efter nån timma kom vi hem och Tobias åkte raka vägen till sjön, skulle bli fiske. Skönt på ett sätt för då har dom stillat deras behov lite.
Så nu sitter man här.... lyssnar på tv:n och klickar här.


Vad har helgen då haft att erbjuda??
I fredags jobbade jag mellan 11- 18, sådär dag. Åkte hem och fick se Tobias och Matte som la plattor. Va fint det blir!!!
Hände egentligen inte mycket mer den kvällen, blev talang 2009 och lite grönskaksbuljong.. mmmm va gott... *noot*

Vaknade tidigt i lördags, kom fasen inte ur sängen för det. Skönt och ligga och dra sig och kolla på tv när man ändå är ledig. 
Smsa Sara och kollade om hon ville följa med till Lidéns och köpa lite blommor till våran fina framsida och det ville hon. 
Så vi tog bilen dit medans killarna fortsatte att lägga plattor. 
Efter en inte så billig tur till Lindéns kom vi hem och planterade lite fina blommor, tänkte ta ett kort men har inte riktigt fått till det än. Kommer kanske senare.
Sara åkte hem för att äta. Så jag började slipa utemöbler men jag orkade endast bordet. Blev helt slut. Känns verkligen att man inte får någon mat i magen. Så det fick bli tv- soffan, även om det var väldigt fint väder, och där somnade jag och sov i ca 2 timmar. 
När jag vaknade kom Tobias in, då hade dom slutat jobba för dagen och det blev melodifestivalen för oss.
Helt ok, vet inte om jag gillar vinnarlåten så mycket som alla andra verkar göra men det kanske ger sig när jag får lyssna på den lite. 
Har tydligen gått en del på radio men jag lyssnar knappt på radio, blir helt knäpp i huvudet. 
Direkt när schlagern va slut stensomnade vi i sängen. 

Vaknade tidigt på söndagen också.. konstigt att man inte sover längre när man ändå är ledig, fast det är ju bra att man vaknar i någorlunda tid så hinner man göra något på dagen.
Låg kvar i sängen och kollade på Robinson.
Gick upp, drack lite frukost och sedan gick vi ut. Tobias fortsatte med plattorna och jag med att slipa möbler.
Smarta Katrin funderade först på om hon skulle smörja in sig med solfaktor men sen kände jag att det behövdes nog inte, jag hade endast 20 hemma. Lite mycket. Fast det får jag verkligen "äta upp" nu.. ser nämligen ut som en kräfta på axlarna och övre ryggen. Snyggt... nej inte speciellt.
Kvällen avslutades med film. "Allt flyter" och "Om Sara". Sen var det sov dags för att orkar upp till jobbet.

Nu ska jag nog borsta tänderna och göra mig klar för att sova.. börjar bli lite trött i ögat.

*återkommer*

Kommentera

Publiceras ej