Vart tar tiden vägen???

1kommentarer

Känner mig helt slut, skulle egentligen tagit den dagliga promenaden men blev sittande framför datorn. Fast det gör väl inte så mycket. 
Skönt att bara ta det lugnt. 

Tiden har sprungit ifrån mig så jag har inte riktigt hunnit med detta ställe. Ska se om jag minns vad jag gjort sedan sist..??

Torsdag
Ledig dag= mycket skönt.
Saknade jobbet lite eftersom jag var ledig även onsdagen men det va skönt med en dag man bara kunde slappa på eftersom vi var då duktiga på onsdagen och städa hela huset.
Va själv hemma nästan hela dagen eftersom Tobias åkte till Blomberg och hjälpte Christian i stugan. Han ska göra om köket och då är det bra med lite hjälp. Går lite fortare då. Kanske det kan vara klart till midsommar, om han nu ska ha den berömda midsommarfesten där i år igen???

Christian följde med hit hem när dom var klara. Vi grillade lite kyckling och hade en mycket trevlig avslutning på denna lediga dag.

Fredag
Mellan 11- 18 var det jobb som gällde. Hade helt fullbokat så det var inte många minuter över. Ganska skönt, hände en hel del på salongen eftersom det var marknasdag i Lidköping.
Vi hade lotterier och mycket fina erbjudande. 
Men dagen gick mot sitt slut och det blev en promenad hem i det fina vädret.
När man kom hem var bordet dukat och våra kära vänner satt och vänta in mig. 
Blev räkor o god sallad med Matte och Sara. Mycket fint!!!
Tobias hade bestämt att efter maten skulle monopolet åka fram, eftersom jag är lite emot att spela det med han tyckte jag att den idén inte lät så bra men alla andra höll med honom så det var bara att spela men vem vann efter ca 2- 3 timmars spel??? Jo, Tobias! Han satt där med ca 50 000 kr.. om det ens räcker. Hade slagit ut först mig sen Sara och sen även Matte.
Vill ni spela nån mer gång med han???

Eftersom jag skulle upp o jobba dagen kände jag att sängen ropade på mig.

Lördag
Började som vanligt 8.30. Helt ok, inte alls svårt att komma ur sängen trots att jag inte somnat så tidigt dagen innan.
Väl på jobbet gick det som smort. Helt plötsligt var klockan 13 och det var dags att dra sig hemåt.
Åkte hem hällde i mig en "mat"drink och vilade lite framför tv:n.
Sen var det dags att åka iväg igen. Sirius sportsclub hade medlemskväll och hade bjudit dit salongen så vi kunde göra lite reklam och sälja lite småprodukter mm. Så det var bara att infinna sig där mellan 15. 30- 18.
Kvällen avslutades med grillning hos Anna och Christian. Väldigt skön kväll, vi satt ute till säkert kl 22.00. Hur skönt som helst. Måste vi göra om!!
När vi hade haft lite livliga diskutioner, eller va säger du Ida??, åkte vi hem. Trötta, mätta och nöjda med vad kvällen haft att erbjuda

Söndag
Eftersom min kära vän Ida vaknar så tidigt så ringde hon och väckte mig, tur va väl det annars tror jag att jag kunnat sova bort hela dagen.
Hon hämta mig och vi får tillsammans med Emelie till Råda och tog ett varv i 5:an. Jösses vad vi gick, tyckte det gick hur snabbt som helst, det får vi nog göra om Ida. Du kanske kan RINGA MIG när du KAN :D :D D: !!
Eftersom jag kände mig riktigt redig efter promenaden var det lika bra att fortsätta i samma anda så det fick bli gräsklippning. Det va på tiden, tyckte inte det var längesedan jag klippte men det hade växt hur mycket som helst. 
Följande eftermiddag gick åt att göra lunchlådor, eftersom vi nu för tiden enbart (ska iaf försöka) äter fastföda till lunch.
Ida och Larse sällskapade oss på kvällen. Blev en film och lite käk.

Måndag
Jobb igen ( 9- 18 ).
Tobias hade bestämt att åka ut och fiska med Aronsson så jag kände att jag var "tvungen" att hitta på nått. Inte så kul att sitta hemma själv.
Fick bli en promenad till Familjen Lövberg där det bjöds på grillat. Fick fuska lite med maten men jag har intalat mig själv att inte vara så stenhård som jag brukar utan att det får ta den tid det tar. Det är egentligen mycket bättre, då blir man inte så besviken över sig själv om man inte klarar det.
Satt på deras uteplats hela kvällen och bara tjata massa skit. Jätte trevligt.

Tisdag
Självklart jobb igen.
Direkt efter jobbet drog jag med min kära mor ut på en promenad, vi gick i Vinninga i ca 1 1/2 timma. 
Är så lätt att gå när man är två, när man går och pratar hela tiden. Tiden bara rinner iväg.
Väl hemma igen blev det dusch och sen stupa jag i säng.

Onsdag
Perfekt dag på jobbet med blandade kunder. 
Kände för att hitta på något idag men som jag skrev har jag inte riktigt fått tummen ur. Får väl bli en annan dag helt enkelt. 

Har varit helt rastlös hela kvällen men ändå har jag inte orkat ta mig för nått, fan va irriterande det är. Har inte ens fått i mig nån drink/ mat än och klockan är 21. 20. Inte bra!!
Känner att jag nog måste ta mig i kragen NU!!!


Återkommer!!!

1 kommentarer

Sara

31 May 2009 21:59

Haha, ja, han vaknade till liv sen. Jag hade jättegärna följt med dit, jag var jättesugen. Men inte mattiaz :P Så jag åkte och hämtade varsin Romasallad och sen blev det långpromenaden runt Lillängen :)

Kommentera

Publiceras ej