Ju fler kockar, Desto sämre soppa

0kommentarer

Dagen började bra, sov ut till ca kl 10.
Det var skönt, har ju visserliggen haft semester i Turkiet men där blev de inte sova bort hela förmiddagen. Solen sken o det va ca 30 °C i luften och 25°C i vattnet så vem vill sova bort dom dagarna???
Har givitvis tagit massa bilder men har inte fått alla av våra semestervänner så ni får hålla till godo...

Åter till dagen.

Gick upp ur sängen och drog på mig arbetsbyxorna.
Dags att äntligen måla om skåpet som stått i källaren ett bra tag.

(innan)

Målat med grundfärg

Färgen skulle ju torka innan nästa strykning och då fick det bli en annan arbetsuppgift: riva tapet!

(innan)




Vissa tror att jag inte kan jobba men här har ni "beviset". Ska tillägga att det var min idé!! det skulle man inte kunna tro men så är det. Längtar verkligen tills vi får ordning. Blir nog jätte fint o mysigt.

Kvällen skulle fortsätta på Krog & Kompani trodde jag/ vi men så blev det inte.
Kändes som det va "Ju fler kockar desto sämre soppa". Folk kanske blir sura /irriterade för detta men när man ska ha med så mycket folk att göra känns det som man behöver komma med ett koncept. Alla kan inte bestämma.

Lång historia men för att göra den väldigt kort beslöt jag o Ida efter många om o men, och efter ca hundra tel samtal, att gå till Harrys o käka.
Tog "Gamla bettan"


Kände att vi skulle dra vårt strå till stacken, Harrys skänkte 10% av försäljningen till Rosa Bandet ikväll och ville man kunde man köpa värmeljus för 10:-/ st som gick oavkortat till Rosa Bandet. Givetvis köpte vi det me 4 st. Fick knappt plats med mer.



Det blev mycket skitsnack om livet och hur folk behandlar andra och att man inte ska ta något för givet. Man vet inte allt om alla.
Och kanske det allra viktigaste:
Att man måste känna att man kan säga vad man tycker och tänker. Även om det sårar i stunden kan (om det handlar om en person) han/ hon "växa" efter det.
Kompisar sårar inte varann med mening, man måste tala om vad som gör att man själv blir sårad.

När vi suttit och gäspat ett tag och fått i oss den goda maten



tog Ida en taxi hem och jag "gamla Bettan".

nu sitter man här, helt ensam men rätt skönt ändå.



Tänkte försöka hålla mig vaken för att se Wallander- sidetrack. Men den börjar ca halv 2.
Får se vad som händer.

Kommentera

Publiceras ej