Fullspäckat

1kommentarer

Är precis vad helgens schema varit.

Fredag var ledig dag, ändå vaknar man kl 8. Vad är det för fel?? Men tur var väl det, fick gjort lite bra saker innan det var dags att styra bilen mot gbg. Väl framme vid hotellet, efter några små felkörning (ska tillägga att det var T som körde) eftersom han inte kunde läsa på skyltarna utan "stirra sig blind" på gps:n (Hur många gånger har man inte hört att det man INTE enbart ska gå efter den manicken.) checkade vi in och magen fick lite mat. Blev rekommenderade av hotellet att gå mot ett litet torg som fanns några hundra meter därifrån, där skulle det finnas FLERA matställen. Jo visst, det fanns några att välja på. Thai, Thai eller hamburgare och ni som känner mig förtstår säkert vad det fick bli. Hamburgare, eftersom jag inte är storm förtjust i Thai. Gick in på det minsta "haket" jag ätit på, men det fick duga, såg ändå rätt fräscht ut.
Funderade en stund, Tobias beställde först sen jag,
- en 90 gr hamburgare med hälften av varje.
mannen bakom disken såg ut som ett STORT ?
Jag:
- hälften mos och hälften pommes. (dom hade nämligen ÄKTA mos)
mannen bakom disken:
- idag, du får båda. Nästa gång du får välja mos eller pommes.
Att jag inte dog. Det kallar jag serviceminded. Okej att man inte förstår vad jag menade först men om kunden vill ha det så, ska man väl få de så. Jag betalar ju!!!

Maten slank ner och vi tog oss en promenad. T ville gå o då är det bara att hänga på. Vi bara gick o gick o gick. Efter ett tag började jag tröttna och ont i fötterna fick jag men T stannade inte för det, bara att knalla vidare. Efter en bra stund insåg jag vart han skulle, så klart till HiFi Klubben, för att kolla på högtalare han ändå inte skulle köpa. Konstogt det där. Till mig säger han att man inte kan gå i affärer om man inte ska köpa nått men när det är på hans initiativ så går det hur bra som helst :D
Men när vi väl gått så långt var vi nära Berzelii. Där vi passade på att köpa en liten present till I En påskhare fylld på geléhallon.

Tillbaka på hotellet intog vi spa-avdelningen och deras bubbelpool. Riktigt najs. Rekommenderar verkligen om ni ska bo i gbg, bo på Quality Hotel Panorama.

Dags att snygga till sig bäst det gick när man glömt hälften hemma, fasen va trött man blir på sig själv.
Sen var det dags för middag med C och P som kommit.

Då var klockan slagen för att bege sig mot Lisebergs hallen och Kent konsert!
Det var verkligen skit bra, dom 2- 3 första låtarna var lite sega men sen släppte det.  (låter bilderna prata för sig själva)



Tiden sprang iväg och det var över. Trötta i fötterna och törstiga som as gick vi tillbaka till hotellet och intog liggande position.

Lördagen började med en härlig frukost. Att det kan va himla gott med frukost.
Det blev sedan en LITEN tur på stan, och då menar jag verkligen LITEN. Fick iaf med mig en tunika från JC och ett skärp från Åhléns. Var inte på humör men kände ändå att jag ville köpa nått och det vet vi väl alla att då GÅR det verkligen INTE att handla. Man hittar INGENTING!!!
Vi lämnade Nordstan och åkte till Filmstaden Bergakungen istället. Hade bokat biljetter på Änglavakt, den gick i VIPsalongen. Har sagt många gånger att vi ska prova det men aldrig fått tummen ur men nu äntligen slog vi på stort. Det får inte bli för ofta, en biljett kosta 210:-...
Filmen var väldigt bra, lite konstig och sorglig. Men helt klart sevärd.

Nu var det raka vägen hem, va jättetrött men tyckte synd om T skulle köra hela vägen med en sovande passagerare. Så det var bara att försöka hålla sig vaken. När vi kom till Järpås kände jag att snart behöver jag nått för att piggna till annars skulle jag aldrig klara av kvällen. Då säger han: Men sov lite.
Stor idé!!!! Då kunde jag lika gärna gjort det från början.. *puh*
Åkte förbi I o lämna presenten och vidare hem för lite uppfräschning.
Kl 19 skulle vi infinna oss på Harry´s för mat.
Det var längesen vi sågs allihop. Det var jätte trevligt men jag tror jag hamna i matkoma, var inte alls sugen på nått. Försökte komma igång med öl men icke. Blev hemfärd istället.

Kröp ner i min EGNA säng, visst det är hur najs som helst att sova borta men sin egen säng är trotts allt sin egen säng.
Hade någon konstig, olustig känsla i magen som jag inte kan beskriva och inte förklara varför jag hade heller för den delen, så det var bara jobbigt att ligga i sängen och fundera på nått jag inte visste vad det var och varför det var så.
Jag föreslog att spela spel och det gjorde vi med lite vin.
Vin är bra, känslan var borta o tröttheten kom.

Sov ut ordentligt idag och runt lunch tid blev det soffan med första delen av Milleniumtriologin och lite käk.
Va hur seg som helst så klockan han bli ca 15 innan jag tog mig i den berömde kragen och åkte till Willys för storhandling. Och idag kunde jag andas lugnt HELA tiden.
17.30 var det tacos på menyn tillsammans med I & M.

Det har med andra ord varit fullspäckat. (förutom några timmar idag)
Imorn är det jobb igen så nu är det verkligen dags att sova.

1 kommentarer

Linda L

23 Mar 2010 21:28

du vet väl att man ska kolla toaletten på ett matställe för att få reda på hur fräscht d ä i köket? =o)

å vad det gäller hälften av varje så testa pappa de en gång när vi va i skåne, men det kunde han inte få för det fanns inte i deras prislista. så han fick 1 hel portion pommes å 1 hel portion mos.

Annars kan man ju alltid försöka med att man vill ha en hälften av varje, 70/30 fördel mos, minns du?

Kommentera

Publiceras ej