"Lill- lördag"

0kommentarer

Oj Oj vad jag var seg i huvudet igår när jag kom hem. Det var mycket som skulle försöka komma in men J var mycket bra på att förklara. Tror iofs det kommer ge sig när man får knappa lite själv och vi fick i läxa att kolla manualen och ta med en bild till nästa gång. Då tror jag många bitar kommer falla på plats.
Somna nästan med en gång igår, men han dra en sammanfattning för T vilken jag tycker jag lär mig på. Fast det är väl alltid bra med repetition.

Idag var det dags för jobb. Tycker det är lite gött att jobba onsdagar, det är inte så många som jobbar då vilket gör att det blir lite lugnare tempo o framför allt ljudvolym coh det bästa av allt man har gjort den "jobbiga" delen av veckan eftersom det inte är många dagar kvar till helg. Och denna helg är jag ledig från lördag till måndag! Toppen som Maria Montizami skulle sagt :D
På eftermiddagen tog jag tillfälle i akt och sluta lite tidigare. Det var mycket skönt. När jag kom hem blev jag en riktig husmor.
Drog igång en maskin tvätt, åkte till Netto för att inhandla kvällens middag som skulle avnjutas tillsammans med M & I och sen vidare hemmåt för att ställa sig vid spisen.
Jag drog på mig mitt fina förkläde som mormor gjort (Tobias i det fina förklädet)

sen blev:

Varmrätt: Fylld kycklingfilé med brieost och soltorkad tomat (som jag inte har lyckats med så här bra förut), klyftpotatis och en god sallad.

Lagom till efterrätten, jordgubbspaj med vanlijsås eller som M valde: Vanlijsås med jordgubbspaj. kom M. Vi åt efterrätt och bara tjata "skit".

Mycket bra "lill-lördag" men nu är den tyvärr slut för denna vecka.

Kommentera

Publiceras ej