Glass i stora lass

0kommentarer

Tog mig en härlig dusch, skrubba mig och fräscha till mig.
När kläderna satt på o håret va torrt åkte jag o hämta glassmaskinen.
Vi satt o prata lite, blir helt trött på vad som försegår i andras huvud.

Jag såg på Adamlive förut. Har en bok att rekommendera er som har lite svårt med kommunikationen. "Prata är guld"

Ett tips från boken: om ni har bekymmer med ex. när nån av er blir ledsen av att den andre ex i te ser den andre lr inte ger tillräckligt med uppmärksamhet.
Säg inte!!! Jag blir ledsen när du gör så lr så..
Säg: jag är i behov av mer uppmärksamhet etc.
Sätt fram dig själv. Klagar du på den andre, kommer den sätta sig i försvarsställning.

Mycket värt att tänka på.

När vi hade diskuterat klart världsproblemen ;) åkte jag o handla.
Sen va det dags för dagens prov. Rent kroppsligt alltså.
Göra glass. Det blev en vaniljglass och en mörk chokladglass med mjölkchokladsås.

Nu har middagen hittat ner o kvällen avslutas med tv o smakprov av glass.

Imorn väntar jobb. Hoppas vi ses.

Kommentera

Publiceras ej