Listan är avprickad

0kommentarer

Redan måndag kväll men denna dag känner jag verkligen att jag fått massor gjort.
Jag gick upp 7.00, lite tidigt kan man tycka eftersom jag varit ledig idag men kl 7.18 skulle en vän till min syster vara med i nyhetsmorgon. Hon har skrivit en bok om sockerberoende, Vitt begär av Gunilla Sahlin.
http://www.nyheterna.se/1.2325136/2011/10/16/sockret_var_gunillas_drog
Det blev en god frukost och dagens tidning efter inslaget.

Dags att börja pricka av dagens lista.
Engelska uppgiften skulle bli klar, nu fanns ingen återvändo. När man väl får flyt i det är det faktiskt riktigt roligt. Dock tycker jag vissa på kursen hämmar en, alla är inte riktigt lika bra det är väl därför man går en kurs visserligen men jag tror att i mitt fall kanske jag lärt mig mer om man hunnit med lite mer. Men det blir nog bra ändå.
Tror jag har lite prestationsångest, vill få gjort så mycket jag kan på minsta möjliga tid och när jag inser att jag inte kan ex engelskan bättre än bra efter 3 ggr tycker jag att det inte ger mig nått och det känns onödigt. Jag måste lära mig att ge det tid! Det kommer, man kan inte kunna allt från början.

När uppgiften var klar och jag plockat ordning lite här o var, var det dax för lunch följt av en cykeltur till Netto. Var min tur att ta med fika till kursen. Chokladmuffins fick det bli.

Skönt att få lite frisk luft, det ska man egentligen ta som vana att cykla en tur om man är ledig. Riktigt skönt.

Lika mycket som jag överraskade T när jag kom ner i källaren igår överraskade jag honom i dag när kläderna åkte på o jag bilade bort kaklet i gamla badrummet.
Man är så himla snygg måste tilläggas.


Då va det avprickat.

Kvällen har avslutats med middag i Vinninga för J som fyllde år och så klart kurs. Nu tror jag minsann det blir sängen. Upp tidigt imorgon.

God natt

Kommentera

Publiceras ej