Ge mig luft!

0kommentarer

Jösses, nu gick luften precis ur mig.

Har sjunkit ner i soffan med mysbyxor på, det är ju söndag. Oj, redan.
Vill inte att det ska gå så fort som det gör. Känns som man knappt hinner med hälften av det man vill göra. Men det är väl bara att gilla läget och göra det som har 1:a prio först. :D

Har känt mig bakfull hela dagen, fast jag endast fick i mig 33 cl öl och två glas vin med cider drinkar. Inte så mycket men jag var inte riktigt på banan. Det var ok till en början men ju mer klockan gick och ju mer alla börja snattra hamna jag ur fokus. Jag menar inte att man hela tiden ska prata med mig eller att jag hela tiden får min vilja igenom.
Men det är inte så roligt om man inte hänger med på knappt hälften av vad dom andra säger.
Vet faktiskt inte om dom tänker på det själva.
Så kan det ju faktiskt vara. Får nog ta o kolla upp detta. :D

Idag stod det lite saker på schemat så trots att det var söndag fick det bli att ställa klockan.
Nu börjar det nämligen hända grejer. Det kommer nog snart känns verkligt. Man har ju vetat det ett tag så det känns inte så speciellt.
Men det kommer det bli. Det kan ni lita på.
Och du, min goda vän som jag tror läser detta. Vi behöver lösa ett o annat eller vad säger du?
Ta någon helg kanske och kolla över saker och ting??


Efter dagens inplanerade besök kom hela min söta familj hit på middag.


Lyxig tacopaj



Ingredienser



4 dl Vetemjöl

1/2 tsk Salt

2 tsk Bakpulver

1/2 dl Margarin flytande 80%

1 1/2 dl Lättmjölk 0,5%

400 g Nötfärs max 10%
1 st (gul/gula) Lök
1 st (röd/röda) Paprika
1 st (grön/gröna) Paprika

1 påse(ar) Taco kryddmix

1 dl Vatten

2 dl Fraiche 5%

2 msk Majonnäs lätt 32%

1 krm Svartpeppar

1 dl Ost riven max 17%
4 st Tomat
8 st Feferoni

Instruktioner

  • Sätt ugnen på 200°C. Blanda ihop mjöl, salt, bakpulver, margarin och mjölk till en pajdeg. Kavla ut den tunt och lägg i en smord pajform. Förgrädda i ugnen ca 10-15 minuter. Hacka lök, skär paprika i små bitar. Bryn färs och lök i en fettsnål stekpanna. Häll på tacokrydda, paprika och vatten, låt det småkoka 10 minuter. Lägg det i pajskalet. Rör ihop fraiche, majonnäs och peppar. Bred det över pajen. Skiva tomaterna och lägg ovanpå tillsammans med feferoni. Strö över ost och grädda ca 20 minuter. Servera med sallad. Tips! Stick ner 8-10 nachochips vid servering.


Eftersom T inte var hemma i bästa tid, runt 06.00, ligger han o sover nu. Bäst det så vi kan byta några ord innan det är dags att blunda för natten.
Jag borde fixa ordning all disk och dra fram snabeldraken, det var en viss liten sötnos här, Bella, som rörde runt, kan man säga, i sallads skålen. Råkade slå till på salldsbesticken och hoppsan så flög det ner på golvet.
Jaja, dom små liven. Sånt som händer tänker jag.
Men jag får väl vänta en liten stund till med att väsnas.

Usch man blir inte något inspirerad om man kollar ut. Grått som om det vore höst och snön/ regnet hänger i luften.
En hel del har redan kommit ner men det känns som det kan komma mer.
Oh, vi som hade så fint väder... vart tog det vägen??

tyvärr har inte luften kommit tillbaka så det är nog bästa att avsluta här.
Det är helt tomt i skallen.
Eller så har jag tankarna just nu på helt andra saker.

Sköt om er
Kram








Kommentera

Publiceras ej