Fortsatt bra dag...

0kommentarer

Härliga måndag- i dag har det varit en sån där bra dag. Man gör inte mycket men nu ikväll när man tänker efter har man fått gjort en hel del.
 
Kom upp i tid som ni säkert märkte från tidigare inlägg.
Fixade ordning mig för att dra mig mot Optiker Karvik. Var dags att kolla linserna.. igen. Men nu har jag bestämt mig. Det blir INGET!
Tror det har med allergimedicinen jag äter att göra.
Den gör att man kan bli torr i munnen vilket säkerligen bidrar till att jag även blir torr i ögonen- det är ju typ samma slemhinnor.
Så när jag får in linser i ögonen känner jag mig trött, tänk er lite så där grusig i ögonen som man kan vara på kvällarna. Det är sjukt jobbigt att vara det på dagtid när man måste koncentrera sig på sitt jobb.
Så iaf, det blir till att vänta ett tag för att se om ögonen blir bättre. Så nu kör jag utan glasögonen när jag inte tycker det passar sig. Och att det skulle vara skadligt för ögonen.. glöm det. Det är en myt :D
 
På väg till Karvik fick jag se denna skylt i en butik. Tyckte det såg lite roligt ut så det fick bli ett kort.
 
Lagom till lunch åkte jag hem till syster och barn. Hennes man/ pappa är på Grönland och hade förövrigt skjutit sin första myskoxe..det heter väl så?.. idag
Det är inte dåligt att lunchen är framplockad så fort man kliver genom dörren.
Till "efter- maten" kaffet fixade vi ordning det sista med bordsplaceringen och kollade över vad som mer behöver fixas, det börjar ju ta på dagarna om man säger så..
 
Senare i eftermiddags kom pappa för att hjälpa M i trädgården så jag tog Bella fram till staden, behövde fixa lite ärende och jag blir lite stressad av att sitta hos M och inte kunna göra något.
Så ner med barn i vagn och traska. :D
 
Fönstershoppa lite oxå.
Nu börjar den mysiga tiden.
Fullt med stickat i butikerna och fram med ljus och filtar.
 
Tänk denna, från Åhléns, med en rutig skjorta under..
Lagom tills vi kommer hem och kanske är trötta på sol får man packa fram för höst. Inte mig emot.
 
 
Där gick hela min dag.. men det gör faktiskt inte något.
När jag kom hem runt 18.00 tiden satte jag fart här hemma med tvätt, städ och matförberedelser.
Kvällen har nu avslutats med Robinson. Är lite kul o se, när alla har vart med förut. Dom vet vad dom gett sig in i o lite hur allt går till.
Ska bli spännande o se hur det fortlöper.
 
Innan jag kryper ner i våra nytvättade lakan är det nog bäst att fräscha till sig :D
Nu får det bli en dusch.
 
Ha det gott ni som kikar in här
 
KRAM KATRIN
 

Kommentera

Publiceras ej