Gör om... Gör rätt!!!

0kommentarer

 
 
 
 
God Morgon
 

Idag vaknade man till en mulen, halvtrist dag. Ja, nästan en riktig höstdag.
Det började iofs igår, det var soligt men lite kyligt i luften. Man kunde känna att sommaren var påväg från oss.
För mig gör det inte så värst mycket, självklart gillar jag sommaren men det är något visst med hösten oxå. Man kan börja tända ljus och ha det mysigt innomhus.
Det är nog dags att pyssla till sådant lagom tills vi kommer hem igen :D

 
Denna vecka får vi se hur mycket jag har tid att sitta här, gårdagen gick fruktansvärt fort förbi.
Hade bokat att fixa mitt hår, fransar och bryn kl 9.45. Tack E för hjälpen.
Efter det gick jag en sväng på staden, i hopp om att hitta ett par saker.. men icke. Tror jag lägger ner nu :D
Gick även och lämna in våra ringar som ska putsas och min nya ring som dom ska göra en strl mindre.
När vi står där och kommit fram till att det inte är svårt att göra den mindre, säger jag till dom att jag upptäckt att datumet INTE är graverat i min vigselring..
Nu blev det svårt.
Får reda på att det nog inte går, för det finns ingen plats.
Hur gör vi nu? frågar jag
Jaaa, det är ju om vi slipar ner den invändigt och graverar om den.
Jo, men det får ni ju göra. Jag gick inte med på deras förslag att antingen enbart skriva 1/9 eller 2012.
Så mycket har vi betalat för den så jag ska ha den perfekt!
*synd att dom fick att göra med den lättaste kunden, som min syster sa*
Nackdelen med att slipa den, som T kom på efter, är att dom sliper bort guldet. Då väger den inte det vi har betalat för.
Ska bli kul att se hur dom löser detta.
 
Efter detta tråkiga besked var det dags att ha lite roligt.
Mötte upp Ms kompisar, som jag aldrig träffat förut *kul*, utanför Bakgår´n i Lidköping.
 
 
Dit skulle även M komma för lunch, vilket hon inte visste något om.
Hon hade enbart fått ett blomsterbud o i blommorna hade en lapp legat med infon om att hon skulle vara kl 13 på Bakgårn för lunch o förhoppningsvis där möta upp någon/några.
Vi åt, prata och hade jätte trevligt.
Kul med nytt folk.
När vi var mätta fick hon en ny lapp, av mig, där det stod att hon skulle gå till Stenportsgatan 20 för att hämta sin present.
När vi kom dit, till
 
 
fick hon sin present, en alldeles egen mackbook air. Nu är hon klar för skolstart.
Ingen dålig man hon har som fixar o trixar när han är på Grönland. :D
 
När vi var klara med alla överraskningar fick hon ta ett besök i mataffären så jag tog med lilla B hem. Hon behövde ha mat o sova.
På kvällen väntade kalas hos M.
 
Så ni förstår nog att jag inte hade detta som prio igår.
 

 
Nu ska jag fortsätta pricka av listan....
okej jag erkänner.. det pirrar lite i magen :D
 
Ha det gott
Kram Katrin

Kommentera

Publiceras ej