Min Dag

0kommentarer

I fredags när man kommit hem från jobbet och blivit mätt o nöjd tog vi en tur med M på cyklarna. Det var helt strålande väder så då får man passa på.
Första stoppet blev på Svalnäs
 
 
Nästa och sista stoppet blev på Jutegatan för en kaffe.
Där gick klockan väldigt fort och det hann bli natt innan vi brummade därifrån..
 
Lördagen var dagen då jag sett framemot en skön sovmorgon, varit lite trött så då ser man sjukt mycket fram emot när lördagen kommer.
Tji fick jag kan man verkligen säga.
Klockan 9.00 bankar det på dörren och disträ som jag kan vara när jag bli väckt går jag upp, med täcket runt mig, kollar genom fönstret för att se om det är någon bil jag känner igen.
Nej, denna gång gjorde jag inte det.
Gick och la mig igen o tvinga T att öppna dörren.
Sorry K, det var till dig. Nyvaken som jag var fatta jag fortfarande inte vad som komma skulle.
Väl vid dörren ser jag två män i svart kostym och solglasögon, som värsta agenterna :D
Fick info om att jag var tvungen att packa och klä mig på 10 min för sen skulle jag följa med dom till den stora svarta bilen, jag inte kände igen.
Hjärtat har nog inte jobbat så fort på bra länge.
Ska tala om att jag jobbar inte så bra under tidspress..
Tillslut, tror jag hann i tid, var jag klar.
Dags att åka
 
 
Efter lite omväg, för att ditrahera mig kan jag tänka mig, kom vi fram till stopp 1.
Frukost i Pingstkyrkan.
Där jag fick förklara hur jag kände alla, hur länge vi känt varann och något minne om var och en.
Det var svårare än man kan tro. Vissa har man klockrena svar om men vissa är lite luddigt :D
 
Som tur var fick jag snygga till mig en aning innan det var dags för första uppdraget.
Dags för jobb. På PK second hand.
När jag kom in och fick reda på vad jag skulle göra kände jag väl sådär för uppgiften men tänkte i nästa tanke.. Det är bara o köra! Service är ju min grej.
Skulle vara där en timme. Tror inte 1 timme har gått så fort nån gång i mitt liv.
Stod bakom kassan hela tiden, förutom när jag packa ner systers servis.
Lagom varm i kläderna var det dags att tacka för sig och dra mot nya uppdrag.
 
Drinkskola på Rymd
Fick t.o.m, under S vägledning, blanda ihop en själv. En drink till min blivande.. var nämligen Whiskey i. Inte min favvo direkt. Men kul var det.
Inte varje dag man går på starkspriten redan kl 12.00 :D
 
Dagen fortsatte med lunch i en sjukt mysig stuga någonstanns på kullen. I & V, ni kan ni!!
Lunchmackorna var så ljuvliga.. Ge mig mer :D
Tur man fick i sig mat.. annars kunde det slutat precis hur som.. med tanke på flaskorna jag titt som tätt fick :D
 
Nästa uppdrag var hos T i hennes smedja.
Där jag efter många om men fick till detta fina
 
Det såg så lätt ut när hon slog men shit... det krävdes tålamod
Riktigt svettiga och skitna var det härligt med ett bubbelbad på campingen.
 
När vi snyggat till oss efter badet bjöds det på 3- rätters på Sågvägen.
Jätte fint dukat, super god mat och dryck för den delen.
Ja, det finns inte mycket mer att skriva. Toppen helt enkelt.
 
När klockan började närma sig midnatt fick jag lite dansfeeling i kroppen och vi begav oss mot stadens hotell
 
Natten slutade för mig närmare 3.30 tiden..
 
Så igår förstår ni nog alla att jag inte gjorde så värst många knop.
Men tack än en gång för en toppen dag. Ni är BÄST!!!!
 
Idag har det nästan enbart vart planering på mitt schema och det lär fortsätta med lite av varje på kvällarna.
Nu börjar mina ögon gå i kors och imorgon är det jobb och restaurang besök på tjejerna!!!
 
Kram Katrin
 

(har varit lite ful och tagit mina vänners kort, eftersom jag inte själv kunde ta några :D
hoppas det inte gjorde något?)

Kommentera

Publiceras ej