1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

0kommentarer

Funderar på att trycka i mig en banan till.. Dagen efter är jag konstant hungrig. Åt en rejäl lunch för ca 2 timmar sen och redan nu känner jag hur tålamodet o orken börjar sina...
Hade planer på att måla klart källaren, men tyvärr får T göra det själv. Gick ner med honom o hjälpte iaf till att dammsuga och täcka golvet.
Att gå upp för trappen kändes tungt bara det så jag beslöt mig för att, måla nja inte idag.
Jag är hemskt ledsen men jag orkar bara inte bli irriterad och tappa humöret, att måla/ göra klart källaren är ju inte tvunget om man ska behöva bli irriterad på köpet.
Det är ingen som tar jobbet ifrån oss så vad händer ifall vi skulle ta det en annan dag? Inget förmodligen.
Men T känner uppenbarligen att han orkar, eftersom han inte kommit upp än.
Får passa upp honom ikväll när han grejat klart och jag förhoppningsvis fått tillbaka lite ork och hungern inte visar sig.
 
Som sagt, igår var vi ute på Tisdax.
Första gången för mig, var på Måndax en gång för flera år sen och då var det så mycket folk att man inte kunde röra sig och as kalas behövde man vara för att inte reta sig på folk som knör eller spiller ner en.. Så sådär väldans sugen har jag väl inte varit att besöka stället igen..
Men det var inte så värst planerat, därför det kanske blev så himla bra.
 
Kvällen startade, för mig o T, på Sjölunda där dom erbjöd grillbuffé.
 
Vi tog cyklarna dit, dryga 6 km. Perfekt cykeltur, så jobbigt kan det väl inte vara tänkte jag innan vi börjat trampa. Men jösses, motvind och uppför typ hela vägen.
Men fram kom vi.
Satte oss i solen med varsin öl och titta ner mot vattnet.
 
Det är väldigt mysigt på Sjölunda. Nu för tiden har dom gjort det till en semesterby men när både jag o T var en aningens yngre :D, cyklade vi dit med skolan och övernatta. Klassresa kort o gott.
Minns det så väl.
Man sprang mellan dom små husen vi bodde i på kvällarna, fast det inte var riktigt ok :D Men lite busig måste man ju få vara.
Rekommenderar verkligen ett besök där, kanske inte för att övernatta. Stugorna var ju inte i bästa skick då.. o nu ser dom nästan likadana ut...
Men maten, fikat, och sandstranden är väldigt gott och ser fint ut.
 
Grillbuffé kommer dom ha varje tisdag framöver från kl 17.00
Prisvärt var det absolut.
För ca 229:- får man buffé + 1 öl/ vin.
Testa du oxå!
 
Senare på kvällen besökte vi J och hennes tjejkompisar för lite förfest till vad som komma skulle.. Vad, visste vi ju inte då..
Det var super trevligt. Kul med nytt folk.. lr nytt o nytt. Visste ju vilka personerna var men inga jag direkt träffar var dag. :D
Satt och hinka lite öl o vin och hade väldigt kul. Kunde konstatera att vissa inte vill visa sig i profil och att det är bra att sova på rygg- tänk på rynkorna :D
Jösses, va vi skratta.
Och till råga på allt lyckades jag pricka in det här.
Tycker det visar allt.
 
När vinet tagit slut begav vi oss framåt.
Det var helt ok med folk, inte många man kände. Jag hörde nog till dom yngsta och då är det 25 års gräns.
Det är så Tisdax ska vara tycker jag. När det är 25 ska det inte vara massa 18- åringar. Ursäkta men ni får ta måndax.
Passade på att smaka den nya Xidern.
Helt ok.
Men det räckte med en, den var rätt söt. Men säg en cider som inte är det. :D
 
Klockan hann nog tom bli 02.30 innan vi bokstavligen blev utkörda. Ja, då var det bara att ta cykeln hem igen då.. lr nja...
Det hade nog gått tillräckligt med timmar från vi åt sist.
Och är det nattamat det kallas bör man ju oxå äta den på natten o sen att det är lite kul och enda gången man får cykla i drive-in(en) får man passa på :D
 
Efter vår lilla omväg kom vi hem..
 Skönt, klockan närmare 04.00.
Då var det God Natt!

 
Jaha, och nu är klockan närmare 16.45 och för mig har det inte hänt nått idag...
jaja.. tar nya tag imorn.
 
Kram Katrin
 
 
 

(Snälla ni som är med på mina kort. Säg till om det är något ni vill att jag ska ta bort)

Kommentera

Publiceras ej