Igen.....

0kommentarer

Jag som skulle göra så mycket ikväll, suga ut varenda minut av dagen som var kvar när jag slutade jobbet kl 15.00
Men så här blev det.

Redan under täcket.
Har fått bekymmer med mina ögon igen, (vilket gör att jag känner mig väldigt trött).. Fattar inte varför det ska sätta sig på ögonen, finns väl andra bättre ställen?
För vem kan glömma detta?

Får ont i ögat bara av att titta på bilden..

Nu tror jag mig veta vad det beror på denna gång o som tur är gick det inte så långt som bilden ovan.

Va för en vecka sen på besök hos käre Kiropraktorn M o han sa till mig att börja äta glukosamin (benmärg) för att bygga upp knät så mina bekymmer underlättar.
Inget konstigt med det tänkte jag, o benmärg kan jag utan vidare ta när det finns i tablettform o inte som förr när man sög ut benmärgen från självaste benet, från djur givetvis. För hur gôtt låter det?
Så jag for vägen förbi apoteket på vägen hem för att kunna börja med det så fort som möjligt.
Väl hemma med förpackningen ögnade jag igenom det lilla papret som sitter på men missade dock en "liten" detalj.
"Bör ej tas av skaldjursallergiker"
Oh, vem fan trodde att man för att stärka knät inte fick vara allergisk mot skaldjur?
Det jobbiga med mina allergier är att jag endast har nickelallergi på papper så jag tänker mig väldigt sällan för. Eftersom jag "endast" får exem (och vid vissa fall svullna ögon) kan jag slarva utan att jag har ont av det.
Det hade kanske även varit bra om dom på sjukhuset/ vårdcentral kunde tala om att ex nickel, skaldjur och citrus hör till samma allergi.
Hade ju varit väldigt skönt om man kanske kunde fått ett papper där det stod:
"Du är nickelallergiker vilket medför att du även kan reagera på skaldjur och citrusfrukter"

Som tur är har min chef, som har samma bekymmer, talat om det för mig annars hade jag inte haft en aning om att jag inte kunde äta artrox.
Inte snällt att alltid tillföra det allergiframkallande ämnet.

Så tills ögonen är tipp tipp blir det till att vara naturell och bära med sig dessa mirakelprodukter...

För att se nått positivt i det hela, huden får andas :D och massa fukt.

Nu ska alla bekymmer sovas bort.
Hörs en annan dag
God Natt
Kram



Kommentera

Publiceras ej