Gott & Blandat

0kommentarer

Hoppsan, klockan är redan 23.00 och jag har inte intagit liggposition än.
Kan ju inte direkt påstå att jag tagit ut mig idag.
Arbetsdagen skulle börjat kl 11.00 men jag kände att jag inte pallade att ha ont i ögonen mer så det fick bli ett besök på vårdcentralen när dom väl behaga att öppna kl 10.00.
Har ni hört nått så dumt? En vårdinrättning som öppnar kl 10.00.
Hade ju vart väldigt bra om dom öppnade kl 8.00 på drop- in som dom gör på den tidsbokade avdelningen.
Vad är det för skillnad och va gör läkarna på dom 2 timmarna??
Det som gör mig mest förbannad är att när man kommer till väntrummet ska man ta sig en kölapp men maskinen som spottar ut dom funkar inte förrän kl 10.00 o kommer man innan får man vänta utan kölapp vilket gör att de som kommer efter mig kan hinna fram o ta sin lapp innan mig. Skönt system tycker jag... NOOT!!!
Inte nog med att jag fick vänta längre än jag hade behövt fick jag ingen vidare hjälp med mina ögon. Jag vet ju visserligen vad jag gjort för fel, men det sa jag ju inget om. :D
Som tur var hade jag pratat med "ögon" innan jag åkte till vårdecentralen och enligt dom, på tel, skulle jag behöva ögondroppar och allergitabletter.
Visst fick jag det.
Finns ju receptfritt på apoteket.
Nu för tiden skriver dom inte ut allergitabletter innan man själv har testat vilken av alla sorter man gillar mest och funkar bäst.
Så nu ska jag vara testkanin...


Innan jobbet kallade kl 13. 45 har jag även hunnit med förmiddagskaffe hos syster och kollat igenom dagens post där det både var glada och "tråkiga" nyheter.
Detta var den "tråkiga" nyheten. Kommer knappt ihåg om jag skrivit nått hemlighetsfullt om det men nu när vi inte kom med får man ju avslöja. Det hade ju alltid vart trevligt att vara lite kändis här i stan för några dar. Vet inte hur dom valde, man skulle skriva några få rader om hur man träffades, vad man föll för hos den andre och framtidsplaner.
Det är sjukt svårt tycker jag. Man vill skriva med så få ord som möjligt men vill få det så innehållsrikt som möjligt.
Men va tusan. Vi fick ju iaf plåster på såren. 300:- på The View. Passar väldigt bra eftersom vi inte vart där förut.


Och den roliga nyheten var att man kanske kan få några kronor mer i lön framöver. vore ju väldigt trevligt att se hur långt det här går, då facket "glömmer" av oss frisörer då dom jobbar för handels.
Hoppas på mycket bra resultat.

Dags för ögondroppar och kudden.

God natt
Kram

Kommentera

Publiceras ej