Sol

0kommentarer


Har precis lagt mig ner och tänkte göra ett försök till att sova, har alltid svårt (till en början) med det när jag är själv hemma.
Har det "problemet" varje gång jag lägger mig. Blir klarvaken och ligger och funderar på allt möjligt men varje gång lyckas jag somna och jag tror faktiskt det går rätt fort. Det är nog bara en sån där känsla jag har att man ligger och vrider på sig o man vågar aldrig kolla klockan för då känner man en stress för att man aldrig somnar... oj oj vilket problem det blev..
Just nu känns det som det största problemet för tillfället är värmen.
Kolla på det här och klockan är snart 00.00


Inte konstigt att man ligger och svettas när täcket är på och datorn lutar mot benen.

Som sagt, värmen har verkligen hittat hit.
Det är så skönt.
Idag passade jag verkligen på att njuta av den.
Promenadskorna åkte på redan i morse- till jobbet.
Solen värmde redan då. Ska försöka göra det till en vana, att till jobbet.
Dagens lunch gick i solens tecken den oxå, jag, M och B satt i solen vid Rådhuset och bara njöt. Fick en hel del färg märkte jag ikväll när kläderna åkte av. :D
Ska nog vara lite ordentlig med solskydd, även till jobb, om man på dagen kommer utanför dörren. Vill ju inte hinna bränna mig eller få "snygga" solmärken av alla dess slag.
Har kommit på att jag o T får nog åka ut på sjön massor i sommar, själva. Så jag kan klä av mig det mest :D Kan ju inte ha märken efter bikini- överdelen.. :D
Får väl se hur jag löser det? :D

När jobbdagen var över tog jag en omväg hem.
Så himla fint att gå längs Lidan.



Skönt att strecka ut sig lite efter en jobbdag, även fast omvägen bara tog dryga 40 min.
Vad solen gör med kroppen egentligen.
Man orkar ju så mycket mer. Man använder varenda vaken minut till nått och skjuter gärna lite på sovdaxen.. men ändå på nått konstigt sätt orkar man gå upp till jobb o dyl.
Man blir så glad och lycklig. Blir inte ni?
Det är folk överallt, ute. På uteserveringar, fiskare vid lidan, folk på promenad och barn som cyklar omkring.
Semester skulle sitta hur fint som helst nu, men får väl vänta ett litet tag till, så man kan vara ute 24/7.

Nu får ni önska mig lycka till, ska försöka sova. :D
God natt
Kram

Kommentera

Publiceras ej