Tårfylld avslutning

1kommentarer

Dessa mornar är guldvärda tycker jag. Börjar jobba kl 10.00 idag, har lärt mig att ställa klocka ändå på samma tid för att hinna göra något innan man drar sig mot arbete, tvätta- plocka ordning på disk etc.
Det är riktigt najs att ha det gjort när man kommer hem, eftersom klockan lätt hinner närma sig 20.30 då..
 

 
Igår var en ledig dag och jösses vad seg jag var. Hade planer att kliva ur sängen riktigt tidigt men det gick bara inte.
Man försöker fler gånger men man somnar bara om... Fast jag tänker att man behöver nog vara kvar i sängen då :D
 
När jag äntligen tagit mig ur sängen, läst tidningen och ätit frukost som man nästa kunde ta som lunch :D
började jag med att kolla vad vågen stod på denna vecka.
Nu går det segt, det var minus på vågen men inte så mycket som jag ville men det är väl så att min kropp börjar vänja sig. Snart har jag slitit i ett år.
Ska försöka ta några kilon till innan jag är nöjd, hoppas bara kroppen tycker det samma. Alla kan nämligen inte gå ner hur mycket som helst. Kroppen är inställd på hur lite man kan väga.. konstigt men så är det. Får se vad min kropp är gjord för...??
 
Efter detta var det medarbetarsamtal... I hela 3 timmar satt vi och diskutera fram o tillbaka massa olika förslag.
Hade tänkt ut en hel del, redan i Mexiko, och hade även en bra förklaring till mina punkter.
Vi är inte i mål än eftersom vi kom på alla förslag igår men jag kan bara säga:
Det kommer bli sjukt bra!
Och som vanligt när jag får ett uppdrag eller kommer på det själv går min hjärna på helvarv och jag vill sätta fart med allt med en gång...
Jag är taggad!
 
Som sagt efter 3 timmar åkte jag hem där redan M o B var.
T o V hade bokat att fixa trappräcket.. Inte för att vi har barn i tankarna men vi har ju lite småbarn i kretsen som vi umgås i och då är det dags att göra sitt hem barnanpassat.
Vilket betyder att man behöver ett trappräcke och något för trappan så dom inte ramlar ner..
Fast o andra sidan är det faktiskt på tiden att lösa det :D
 
När grabbarna grejat klart var det dags för middag.. det blev "high life" kan man säga..
Men dom är ju barn eller vad säger du I..??
 
Kvällen avslutades under täcket i soffan med dagens avsnitt av "Nybyggarna".
 
 
Har ni inte sett det. Kolla, men var beredd på att det säkerligen kommer komma en tår eller två..
 
 
Hög tid att fixa det sista innan jobb..
 
Kram Katrin

1 kommentarer

Sanna

04 Oct 2012 11:16

Avsaknaden av trappräcke är inte bara farlig för barn- även för oss juniorvuxna, så det känns skönt att höra att trappan nu är SANNASÄKER!

Kommentera

Publiceras ej