Gör om gör rätt

0kommentarer

I fredags fick jag ett samtal från en läkare på vårdcentralen.
Syftet med samtalet var egentligen för att få reda på hur det gått med min ämnesomsättning, vad provet visade och hur jag ska fortsätta med min medicin.
Eftersom jag ändå hade henne i luren passade jag på att fråga vad den förra läkaren hade skrivit i remissen till hjärtmedicin.
Uppenbarligen förtstod han inte min åsikt och vad jag ville att dom skulle titta efter.
Kvinnan jag nu pratade med sa att det hade kommit ett svar från hjärtmedicin där det stod att dom ansåg att jag inte behövde komma.
Härligt med läkare som förstår patientens bekymmer.
 
Denna gång blandade jag in Mattias namn för att få henne att förstå att jag behöver ha ett ultraljud på min halspulsåder  och gärna hjärta eftersom jag kan lida av emboli (En blodpropp kan uppstå i en förträngning i en halspulsåder eller i hjärtat och följa med blodet till hjärnan. En sådan propp kallas emboli.)
När jag började använda läkarord, som jag även kunde förklara, hörde jag en viss osäkerhet i läkarens röst. Såpass mycket att hon bad att få läsa igenom min journal och ringa upp mig.
Så jag hoppas att hon har fattat och ringer mig i veckan så hon kan skicka in en ny remiss, med rätt anledning.
Dags att göra om och göra rätt!
 
Nu går mina ögon i kors!
 
Sov gott!
Kram

Kommentera

Publiceras ej