Som alla andra söndagar.....

0kommentarer

Av någon anledning, som jag absolut inte kan sätta ord på, har jag fått för vana att städa och tvätta på söndagar. Det är väl egentligen för att man ska känna att det är klart och framförallt fint när man vaknar upp på måndagmorgon och även att man har alla möjligheter att välja kläder ur garderoben.
Så, givetvis.
Även denna söndag fick det blir så.
T var tvungen att direkt efter frukost åka och jobba.
Har verkligen vant mig att vara ensam hemma, vilken dag o tid som helst.
Det är iofs ganska skönt att vara det när man grejar, då kan man ta allt i sin egen takt och det blir på mitt sätt. :D
Var klar lagom till lunchen, förutom tvätten då eftersom jag fortfarande hör maskinerna från källaren som är i full gång, och det var riktigt skönt.
Oj, vad trött jag blev.
När T kom hem orkade jag inte hålla ögonen öppna, det hade förstås varit trevligt att göra något men orken fanns helt enkelt inte.
Förhoppningsvis kommer jag på banan med min trötthet snart eftersom jag fått reda på, av alla undersökningar jag gjort, att jag har nedsatt funktion i min sköldkörtel.
Det betyder att jag har låg ämnesomsättning vilket gör att min kropp inte kan tillgodose energin i maten jag ger min kropp.
Så fr.o.m. i onsdags fick jag börja äta tabletter för att balansera upp det.
Hoppas det inte tar allt för lång tid att känna någon skillnad.
Äter en väldigt liten dos och kommer väl inom en framtid få lämna prov igen för att se om dosen ska förändras..
 
 
Fick även reda på att lumbal punktionen såg bra ut så nu väntar ytterligare en magnetröntgen av ryggmärgen. Hittar dom inget på den röntgen kommer utredningen läggas ner.
Tur jag då har min egen "doktor" som ska hjälpa mig. Så som sagt, än så länge är vi inte klara....
 
Tror jag, innan det är dags att hamna i soffan igen :D ska ta en promenad till en matbutik.
Blev lite sugen på hemmagjord pizza. För än så länge har inte min födelsedag varit.... :D
 
Kram på er!

Kommentera

Publiceras ej