Bra avslut

0kommentarer

Vaknade och trodde det var söndag.
Riktigt skönt att komma på att det endast var lördag, eller vad spelar det för roll? För mig just nu är det ingen skillnad över helg eller vardag.
 
Igår infann jag mig redan 8.30 på KSS.
Det var dags för magnetröntgen.
På mina papper kunde man läsa att det
skulle ta allt från 30- 90 min. Så ingen blev
gladare än jag när dom talade om att det
endast skulle ta 20 min.
Till en början gick det jätte bra,
la händerna på magen och slappnade av.
När jag var liten hade jag väldigt svårt
att vara hos tandläkaren. Vilket gjorde
att jag spände mig och saken blev inte
bättre. Tillslut kom jag till en väldigt bra
kvinnan som sa:
"lägg händerna på magen så känner
du hur du andas och framför allt hur
fort du andas."

Det har verkligen hjälpt mig i situationer
som här ex.
Man ligger i ett rum med endast en
ringklocka i handen för att komma i kontakt
med läkarna i andra rummet med en glasvägg mellan.
Man ligger till en början och lyssnar på varje ljud,
det var grymt högljutt. Man får både öronproppar och hörselskydd och ändå här man klart och tydligt.
Snacka om stark maskin.
Tillslut kopplar man bort ljudet för man lär sig och förstår att det inte gör ont någonstanns.
Tyvärr är jag lite knäpp så när jag tyckte att snart borde det vara klart och då börjar jag känna efter. Oj, det kliar visst lite under ögat. Jag får inte röra mig. Det gör lite ont i benen. Måste ligga helt still... Måste ha händerna på magen, försöka få ner pulsen och andas lugnt.

Tiden var ute.
Jag klarade det fint!
 
T passade på att jobba lite när jag låg i tunneln och när man varit duktig är man väl värd en liten fika medans han gjorde klart.
När jag kom hem, var jag helt slut. Tror jag spänt mig en hel del innan och nu var allt klart.
Sömn gjorde susen.
Skönt att få tillbaka lite energi till kvällen.
Planerna kom närmre. Dags att fixa sig.
 
Tog cykeln till C, inte alls skönt när det var -7 men det fick gå, för att ta oss vidare till Pirum.
Där hade dom skaldjursbuffé med tillhörande champangepaket.
Nej, jag tog inte det. Då hade jag inte kunnat se idag.
För nu är det verkligen konstaterat.
Jag ska hålla mig i från allt vad skaldjur heter.
Som tur är klarar jag iaf att äta fisk. Hade kikat in menyn lite redan hemma och fastnade för
Smörstekta rödtungafiléer med steklök och kastanjechampinjoner samt vitvinssås och kokt potatis.
Var inte ens avundsjuk att dom andra kunde äta skaldjuren. Min mat var så god. Kan känna smaken fortfarande i munnen.
Helt klart inte sista gången jag äter den rätten. Så om nån vill följa med dit, hojta till!
 
Vi satt hela kvällen och diskutera hela livet. Allt från livets lätta fråga som att röka/ torka kött till svårare. Tror vi gick över hela spannet. Politik, Vård, Ekonomi, Religion.. ja, listan kan bli lång.
Vi hade iaf väldigt trevligt tycker jag, eftersom jag älskar att diskutera fast jag ibland kan vara konstig och tänka svart eller vitt.
Men som jag känner är att alla människor klarar inte av att ha val och därför blir det svart eller vitt. Sen kan man utvidga vyerna med de människor som klarar det. Man behöver se till varje individ enligt min åsikt.
Kan man hjälpa personer genom att försöka komma till deras nivå är väl det hur bra som helst eller?
 
Efter en hel kväll då hjärnan fick jobba en hel del för att klara av att diskutera på denna nivå var jag sjukt trött när jag kom hem. För det blev raka vägen till sängen, inget annat för mig iaf. Vissa kan ju inte hålla sig när man går förbi det där "vita huset". Men vem är jag att döma dig..??
 
 
Men om man skulle se till att nått blev gjort idag kanske? :D
 
 

Kommentera

Publiceras ej