Då var det gjort

0kommentarer

Redan tredje dagen på det nya året.
Ja, ska detta gå lika fort som förra så önskar jag, jag kunde stanna tiden emellanåt.
 
Nyårsafton firades hos S o C med deras goda vänner. Alltid trevligt med nytt folk.
Det bjöds på trerätters och god dryck. Jag själv fick ta det riktigt lugnt, vet ju inte riktigt vad som kan komma med tiden så det var säkrast att kunna köra hem när man drog sig framåt två tiden.
Nyårsdagen blev det en riktig sovmorgon eftersom T när han kom hem, väckte mig så klart när han tror han är en vässla med egentligen är en elefant :D
På eftermiddagen blev det bakismat hos S o C. Jösses det fanns en hel del att gå igenom från gårdagen.
 

Igår vaknade jag av mobilen. Min läkare från VC ringde upp. Det är inte vanligt. Hon ville veta hur jag mådde och när jag sa att det knappast vart bättre eftersom jag orkar inte göra något. När jag sa att jag var nära på att tappa talet när jag låg i schamponeringen blev det bråttom. Hon skickade en akut remiss till Sjukhuset och jag satte mig i bilen- mot akuten.
När gjorde dom alla tester.. igen.
 
*Blodprov
*Socker
*EKG
*Blodtryck
Och till sist
*CT-röntgen
 
Det var lite läskigt. Inte att man låg med maskinen runt huvudet utan att det låter och inte minst när dom måste spruta in kontrast i armen.
Detta bara för att se allt i hjärnan mycket tydligare.
Tur dom hade förvarnat mig hur det skulle kännas annars hade jag nog rest mig upp o gått :D
Man blir varm i hela kroppen, ända från benen upp i huvudet t.o.m i munnen, i tungan. Och den mest speciella känslan kom när det kändes som man kissade på sig, fast det gjode man inte.
 
Efter 5 timmar på akuten fick jag reda på att dom inte kunde hitta nått och att allt var fint.
Att jag kunde gå tillbaka och jobba o köra på med mitt liv helt som vanligt.
 
Så nu när man fortfarande inte mår 100 blir det en runda till på VC.
Hoppas "min" läkare ringer mig i eftermiddag så jag vet vad jag ska göra.
 
Kram på er!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej