Diagnos

0kommentarer

Det finns sjukt många just nu som verkar vara doktorer på ett eller annat sätt.
I deras intresse ligger det att ställa någon typ av diagnos på mig.
VIssa klarar jag av att höra på mer än andra. Och till en persons förtvivlan är jag av typen " det som inte dödar det härdar" och med det innebär att jag inte känner efter i första taget men just nu är även det svårt.
Men saker jag vet att man kan göra något åt ifall det visar likadant på kommande test oroar mig faktiskt inte ett dugg. Jag har inte ont av sjukhus och hoppas faktiskt fortfarande på att om jag hamnar där finns det någon som kan hjälpa mig.
Risken/ chansen kanske är liten men det är faktiskt så att hoppet är det sista som sviker människan eller?
 
Den person jag har svårast för när diagnosen ställs är den som har en helt annan uppväxt än mig och idag hade jag svårt att hålla det tillbaka. Kan faktiskt, även om det är svårt att tro, bita ihop ibland men nu orkade jag inte längre så du får helt enkelt vänta o se vad som händer. 
Jag gör så gott jag kan och hoppas även läkarna gör det plus såklart så fort dom kan. Men tyvärr har vi ett system i Sverige som måste gå sin gilla gång så det är bara att gilla läget.
 

 
 
Har haft kaffe besök av E o lilla N. Jösses vad söt hon är. Sov mest hela tiden men vad gör bebisar i den åldern :D
Sen kom även T o A på lite mer kaffe.
Tyckte jag mådde riktigt bra när dom var här. Vi prata och skratta och jag kände mig som vanligt. Men tyvärr vet jag att det kan komma bakslag, inget jag egentligen vill tänka på men det är när jag har en hel dag utan någon smärta jag litar till 100% att jag är på banan igen.
Lagom till jag började bli hungirg vid 14.00 åkte dom hem och jag fixade lite lunch, tur det blev kvar mat från gårdagens middag, för här sitter jag nu. Orkeslös och med huvudvärk.. såklart...
Hade ju planer för dagen som jag trodde jag skulle klara.
Typiskt!
Vila lite mer ordentligt kanske sen får vi se.
Är ensam hemma till sent, T jobbar natt.
Inte vad jag brukar tycka om, men nu ska det faktiskt bli skönt. Är för tillfället inte speciellt sällskapssjuk.
 
Kram
 

Kommentera

Publiceras ej