Fredagsmys

0kommentarer

Man får passa på att ha fredagsmys när man känner att orken faller på. Så helt enkelt lunchdate på staden, rättare sagt Henry´s, med I och vad vi trodde en sovande V.. Men som man brukar säga, det är inte alltid det blir som man tänkt.
Men i oss maten fick vi allt. :D Bland det godaste dom har att erbjuda....
 
Kyckling toast
Ciabatta med kyckling, mangorajadressing,
soltorkad tomat, rödlök, tomat och brieost.

Serveras med en fräsch sallad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tog en kort, väldigt kort tur eftersom det var så sjukt kallt, på staden efter maten "sprattel-gubben" V inte ville sitta still :D
Var o hämta ut mina egna starkre tabletter mot huvudvärken, nu håller jag tummarna. Det är helt otroligt hur apoteket blivit nu för tiden.
Hade på recept Citodon. Kvinnan bakom disken sa att det fanns ett billigare alternativ som hade fyllde precis samma funktion. Hon undrade så klart om jag ville ha dom billigare. Man fick tydligen välja det själv om inte läkaren skrivit meddelande om annat.
Det komiska i det hela var att kassörskan sa att den andra medicinen kostade några kronor mindre och då frågade jag hur mycket några kronor var. Ett par fick jag till svar, alltså 2- 3 kronor, sa hon. Jaja, nu hade hon redan skrivit ut klisterlappen till förpackningen. Jag tog den billiga fast för mig är inte 2- 3 kronor några kronor. Jag hade tänkt att hon mena från 30 o uppåt.
Jaja, vi får se vad som händer.
 
 
 
Nu är det dags att vila, lite glass smakar
nog bra till ytterligare en Johan Falk film..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram på er

Kommentera

Publiceras ej