Jaha...

1kommentarer

Och det var min karaktär...
 
Det är sjukt svårt att hålla sig när det ligger i skåpet
och man i morse fick höra "det räcker nu".
Jo men visst så farligt är det ju inte och det är bara
att ta nya tag och när man handlar köper man inte hem
något sådant här....
 
 
Trodde jag skulle få ha min bästa dag hittills.
Brukar ju säga så men som en blixt från klar himmel
brukar det slå till.
Klarade mig tills middagen hade kommit i magen.
 
Nu går funderingarna om man ska orka kolla på film.
Vore nog något ändå.
 
Hemlagade fiskburgare 1 portion
 

150 gr torsfile eller annan vit fisk
1 msk ströbröd
2 tsk margarin
1/2 dl 0,5% naturell yoghurt
1/3 msk fransk senap
5 skivor inlagd smörgåsgurka
1 st tomat
1 skiva bröd
salladsblad
 
Mixa torsken till färs.
Blanda torsfärs med ströbröd
Låt stå
Blanda ypghurt, senap och hackad gurka
Låt stå svalt
Gör biffar av färsen och stek

Servera med bröd, sallad dressing och tomat
Enligt receptet ska man rosta brödet, jag rekommenderar att lägga det nån minut i stekpannan när burgarna är klara.
(Detta är ett recept från ViktVäktarna vilket gör att det är så fettsnålt det går. Så givetvis kan du ju byta ut mot högre % på ex yoghurten, för den som även kan äta mycket bröd- lägg ett ovanpå) :D
 
Just i detta nu slog det mig att många har klagat på att det läggs upp väldigt mycket matbilder på både facebook och instagram.
Men varför inte?
Fatta vilken receptbok man skulle kunna få. Man behöver ju inte längre fundera, ta fram någon av apparna och där har du kvällens middag! :D
 
 
 
 

1 kommentarer

ANNA

23 Jan 2013 09:17

Burgarna såg supergoda ut, måste jag nog prova :-)

Svar: Dom var supergoda. Lycka till. Smaklig måltid :D
Katrin

Kommentera

Publiceras ej