Stillsamt

0kommentarer

Det står helt still i huvudet så undra om det blir några rader till er.
Sitter i soffan med en liten kaffekopp, alltid gott efter maten, och väntar på att få se Sveriges Mästerkock. Ja vet, klockan är över åtta och det har absolut börjat. 
T har inte kommit hem än och vad passar väl inte bättre då? Paus är en väldigt bra uppfinning på dagens boxar. Då blir det mer effektiv tid man kollar på tv eftersom man kan spola i varje reklamavbrott. 
Det känns som det enda T gör är att jobba. Fick ett lite psykbryt igår men mest, eller egentligen bara, åt mig själv.
Kroppen vill hitta på saker, men huvudet orkar inte och jag fattar att eftersom T ändå kan jobba hemma funkar det att göra ända inpå läggdags. Men det är inte alltid så roligt.
Men varför ska han försöka hitta på saker jag ändå kommer säga. "Orkar inte" till!?
Förhoppningsvis är jag lite piggare till helgen då han också är ledig så man kan nyttja dagtiden till något vettigt.
Har planer på fredagkväll iaf som jag hoppas kunna genomföra. Jag har verkligen ingen aning om hur man mår efter en magnetröntgen.. någon?
 
 
Dagen startade iaf riktigt segt.
Vaknade till utav min klocka vid 7 snåret men var alldeles för trött för att kliva upp. Drömmarna satte fart på riktigt kan man säga.
Oj vad konstigt det kan bli ibland.
Drömde om båten. Jo tack, tar gärna sommar typ nu!
Drömde att jag var själv i båten och skulle åka in till land men att jag inte kunde starta motorn och fick ropa till några som gick på några klippor om hjälp...
Helt plötsligt hade jag även tappat i saker i vattnet, min tjocka stickade vantar. Vad skulle jag med dom till på sjön, en sommardag?
Vet inte om jag kom i land? :D
 
T hade burit in tidning, det bästa med morgonen. Då tidningen kommer.
Läste igenom den väldigt snabbt, och inte alls så fokuserat jag brukar göra.
Kände av huvudvärken.
Hade känt av den genom alla drömmar, men inte orkat gå ur sängen för att ta något för den.
Att vakna och känna smärtan är inte alls något man strävar efter. Jag vet ju att den kan komma och bara så där men justa att vakna av den är inte alls roligt.
Så att jag var segstartad förstår nog dom flesta.
 
Men med frukost i magen, smink i ansiktet, gav min BBcreme en dag till :D,och kläder på sig blev det en aning lättare. Att man på det fick ett sms från posten att man klänning kommit gjorde det inte sämre precis.
Raka vägen till posten.
Om ni känner er uttittade av mig eller tvärtom, jag kanske inte ser er om jag möter er på stan. Ber jag så hemskt mycket om ursäkt redan nu och hoppas att ni kan hälsa först :D Har jag varit ute ett tag tappar
jag lätt fokus och då varken ser eller hör jag som jag ska. Det kändes verkligen idag.
Jag mötte inte någon jag kände, tror jag inte, men min ögon
klistrades på varje mötande människa. Tror dom kände det tillochmed.
Det är inte min mening.
Just nu fungerar inte min hjärna som jag vill och
förhoppningsvis på fredag kan dom kolla om det är
något som hänt eller om jag bara hittar på.. :D
Kanske blir som, en vän sa,
när Homer Simpson röntga sig... :D
 
Blev verkligen supernöjd med min klänning när jag fick den på mig.
Nu måste jag bara hålla kroppen där jag är om den inte går att sy in..?
Ska vi bara se till att vi matchar också :D
 
Dagen har annars gått i stillhetens tecken. Hittade för någon dag sedan en bok i hyllan som verkligen slukade mig till fullo.
 
En bok för er som inte mår dåligt av att läsa verklighetsbaserade böcker som i denna då Tessan redan vid 14 års ålder börjar sälja sig efter en våldtäckt då hon tycker att hennes kropp ändå är förstörd. 
Internet är verkligen för vissa en drog som i detta fall och förstör så mycket!!
Stackars människa/- or!
 

Oj det blev en hel del.
Nu ska tvn få min uppmärksamhet, eller kanske ännu bättre. Ge den till T kanske? :D
 
Kram på er

Kommentera

Publiceras ej