Ta hand om varann!!

0kommentarer

God Morgon
 
Idag ska jag trotsa den lilla huvudvärk jag har och se om jag kan ta mig ann en utmaning som jag inte provat på ett tag.
Skulle haft date där men inte bra att vara där om halsen svider, en annan dag kanske?
 
Vet egentligen inte om det är mycket eller lite huvudvärk jag har. Har helt enkelt slutat känna efter förrän den är såpass att man bara vill sova. Jag är nog väldigt lik min gamle farfar (som sitter däruppe och tittar ner), vi känner/ kände inte efter så mycket. Det som inte dödar det härdar.
Inte ens när han åkte med bilen ner för en bergsvägg
och bilen kilades fast mellan trädet och berget,
knäskålen förskjöts en hel knäskål längre ner-
åkte han in till sjukhuset. Den skenan han fick ställde
han i ett hörn och tog flyget till varmare ställe och
hem kom han med full ranson av god dryck.
Bilen var ju kras men då fanns alltid traktorn till hands :D
Älskade farfar...
 
 
 
Snön är borta, förhoppningsvis för gott. Det är ju bara 30 jan och det kan lätt komma ett bakslag men just nu hoppas jag att det är bra för denna gång. När jag var liten ville jag alltid ha snö på min födelsedag, i slutet av feb. Skönt att det är snö man önskar sig o inte dyra presenter :D
Det bästa med barmark är nog att man kan ta härliga promenader utan att känna att man halkar omkring och när man vill vara fin kan dom höga klackarna bli använda. :D

På tal om födelsedag, igår på Efter tio med Malou var Jonas Gardell gäst och berättade om sin nya bok, nr 2, i triologin om Rasmus, Benjamin, Paul och de andra killarna i Torka aldrig tårar utan handskar.
 
1:a Kärleken (2012)
2:a Sjukdomen (2013)
3:dje Döden (kommer under 2013)

Vilken perfekt present. :D
Det man fick se på tvn förstod jag, bara var ett axplock - som det ioförsig brukar vara när dom gör böcker till film.
Kom även att tänka på, i samma ögonblick som Gardell sa det, att trots att vi lever, nu, inne på 2013 så finns det personer som blir bemötta på samma sätt nu som då när dom bestämmer sig att berätta hur dom vill leva sitt liv.
Säkerligen blir jag så berörd för jag har det så tätt inpå. DU vet vem du är och jag Älskar dig för den du är!
 
(vill du se inslaget klicka på länken)
 
(vill du se intervju med verklighetens Benjamin)
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej