Mot toppen

0kommentarer

Man kan nästan tro att man kan sätta på repeat på tvn (datorn)
Det är minst 3:dje gången ikväll den börjar om.
För er som sett serien när den gick på tv men inte läst böckerna. Gör det! För att ha en liten förklaring till mitt udda sätt att se på filmer.
Tycker man ser på allt med helt nya ögon nu. I bok nr 2 får man lite mer historia/ fakta om vissa person.
Det kanske bara är jag som inte fatta det, men denna kille som filmen börjar visa, på Roslagstull, är en av det goda vännerna i "familjen".
Eftersom han inte riktigt är lik sig själv, Reine, fatta inte jag att det var han förrän jag läste boken och fick en sån tragisk förklaring till varför han ligger helt ensam i rummet där man får gå igenom en sluss för att komma in. Eftersom dom på den tiden trodde att sjukdomen- pesten/ digerdöden- smittade hur som helst.
Härligt att vi är lite mer pålästa idag, vilket man på nyheterna idag fick svart på vitt.
 
 
 
Har idag börjat jobba mina 50% som ska hålla i sig i 2 veckor för att sedan bytas mot 100% jobb. Ska bli riktigt skönt, känner att man tappar en hel del när man är borta så länge som jag varit. Det gör mig en aning stressad men det går förhoppningsvis att ta igen.
Min huvudvärk är som vanligt. Den kommer och går, sitter på olika ställen men mest vid högersida mellan örat och tinningen. 
  Men det som inte dödar det härdar så varför inte besöka mitt andra hem :D
Det börjar gå bra nu. Har ökat lite sen sist och det kändes mycket bra, får väl se hur jag känner det de närmsta dagarna. Alltid lika spännande.
Ska träffa Ulrika så fort vi båda kan.

Kommentera

Publiceras ej