Semester

0kommentarer

Nu är semestern snart slut och här behövs verkligen en uppdatering.
Just nu sitter jag i soffan och kollar på Wallander "Byfånen". Jag tycker det är lättare att träna när man ser på film el. dyl så innan jag hamnade djupt ner i soffan blev det 30 min på crosstrainern.

Börjar där jag slutade sist:

Vi kom hem från Smögen och hade ett par lata dagar hemma innan vi for iväg på vår Sverige tripp.

Första stoppet, Mc Donalds i Lidköping.

På väg till Grebbestad

  Pojkarna fick sitta i bak.. till en början :D

Mikael & Ida är lite kära i loppis så det fick bli en tur förbi denna "lilla".... Tror det är den största jag vart på. Fast då har jag ju förstås inte vart på så många..

GREBBESTAD Första natten på vår semester hitta vi detta fina hus. Familjen som bodde här hyra ut undervåningen så bodde dom på övervåningen.




Åt hann vi så klart med i Grebbestad



Innan vi for vidare mot Göteborg blev det frukost

Hej Då Grebbestad

Kunde ju inte missa GÖTEBORGs kex när vi var där.. :D

Vi tog även en sväng på Aeroseum



där man kunde provsitta......

Nog med flygplan. Det var dags att hitta nånstanns att sova....

det blev hotell.
Till Göteborg åkte vi för Tobias ville så gärna till Heaven 23 och äta denna omtalade macka

Den va mycket smarrig.

Blev även en sväng på Liseberg.

och Universeum innan vi lämnade Göteborg för...

MALMÖ

För att se stan blev det båtsightseeing

En tur på slottet

och Tekniska museét. Där Micke ÄNTLIGEN kunde gå in i ubåten, han pratat om halva semestern. :D

Sen bar det av mot nya äventyr





Efter ca 1 timmes ringande till olika B&B och velande runt med bilen hitta vi detta fina ställe i Örum utanför Ystad som ett äldre par ägde. De hade byggt om en svinstia för 6 år sedan till Spa & Konferens anläggning.

Precis checkat in och satt oss för att äta en underbar måltid som ägarna serverade oss.



Utsikt från altanen. Ni ser, det var "mitt ute i ingenstanns"

Efter maten var det mycket skönt att ta sig ett dopp..




Nu har vi kommit till slutdestinationen. YSTAD!!! Där vi gick i Wallanders fotspår.





"På väg" hem åkte vi till Kolmården

Det fina B&B Ida ordnat åt oss.

Sitter och väntar på maten i Kolmården

  Utsikten från Restaurangen i Kolmården

Kolmården


SEMESTERN AVLSUTADES MED EN DAG PÅ DJURPARKEN



Kommentera

Publiceras ej