Utför

0kommentarer

Synen försvinner inte från mina ögon.

När jag cyklade hemifrån till jobbet tog jag vägen förbi en butik här i staden.
Blev helt illa berörd av killen jag mötte.
Det hör inte till vanligheterna, för mig, att man möter en kille som ser ut att vara i sin egen ålder kl 9 på morgonen med en stor ölburk i handen.
Att man kolla på Nybyggarna igår gör absolut inte saken bättre.

Vart är samhället?
Hur kan det gå som det går för vissa?
Skolan o dess vuxna, ser dom inte vart det barkar?

Blev helt förtvivlad djupt in i kroppen.
Man kan ju oxå tänka, att man inte kan göra så mycket o att dom bestämmer själva.
Jo förvisso. Förmodligen är dom över 18... Men långt från alla när spåret börjar stakas ut...
Frågan är bara hur och vad man ska/ kan göra för bästa resultat.


Kommentera

Publiceras ej