Frisk för att vara sjuk....

0kommentarer

Har idag haft en ledig dag, jobbar på lördag men helt ok att jobba 4 timmar på helgen när man får en hel dag i gengäld.
Tycker faktiskt det är riktigt skönt att vara ledig en vardag. Alla andra jobbar så man får gjort det viktiga innan helgen kommer för då när alla andra är ledig vill man kunna hitta på saker och kanske lätt blir störd om man har massa måsten när man vill umgås.
Så helt ok som sagt att jobba lördag.
 
Tog cykeln bort till vårdcentralen i förmiddags, jösses vad jag vill ha några grader varmare. Det är inte alls skönt att behöver cykla genom hela stan.
Som ni kanske läst har jag fått lite mer kött på benen vad gäller min historia så idag gällde det att klart och tydligt få fram att ett ultraljud av hjärta och halspulsåder behöver genomföras.
Men det var lättare sagt än gjort.
Snart ger jag inte många ören för läkarna på vårdcentralen. Fattar inte varför dom bara kan göra rätt från början. Fast då var det förstås akuten som gjorde fel. Det har jag förresten gått vidare med till socialstyrelsen så nu väntar jag med spänning för att se vad/ om det händer något. Har väl inte så stora förhoppningar, men jag tänker att jag kanske kan hjälpa någon i framtiden. Att dom ska få upp ögonen för vilken utredning dom ska ta till.
Som tur var svarade jag rätt på läkarens fråga om jag varit andfådd. Tur att jag varit det, eftersom det var det som avgjorde att han skickar en remiss till kardiologen, som i sin tur avgör om jag ens får komma dit.
Vissa tycker Sverige är ett bra land.
Det tycker inte jag!
Att man behöver vara frisk för att vara sjuk...
 
Blir så trött och utmattad att jag snart lägger mig ner och skriker. Tur att jag har min egen "lille" doktor som guidar mig i denna djungel.
Så vi fortsätter att ta ett steg i taget, för än är inte sista sidan på sagan skriven.

Kommentera

Publiceras ej