Uppdatering

1kommentarer

Sitter i sängen nu, gud så skönt. Tidigt och bra.
Har jobbat idag mellan 8- 15. Perfekt dag och som avslutning gjorde Janni en ansiktskur på mig, dock med lite mycket olja för min sak men det var säkert bra bara det att man inte är van att ta så mycket. :) Men det va jädrigt skönt så det rekommenderar jag starkt.
Åkte raka vägen hem, skulle egentligen bytt resväskan jag fick i present men mamma kom ju inte me kvittot i tid så det sket sig.
Väl hemma började plocka iordning såg fan ut som bomben hade slagit ner men nu är det så fint så. Hann få i mig ett glas nyponsoppa innan Sara hämtade mig och det bar av till badhuset.
Väl inne i duschen kom vi båda fram till att där skulle vi kunnat stå hur länge som helst, men i samma stund kom vi på att det blir lite dyrt för att bara duscha så vi fick allt ta oss ut till bassängen o där gick det bra. 1 Km, det tycker jag är bra. Kändes i mina armar sen. Kanske inte är så tränad som jag tror. ;)
Men va trött jag blev på alla som flyttade våra kulor som vi räknade, hur många längder vi simmat, på.... Fôlk....
När tiden va inne fick det bli bastu och vi gjorde oss klara att åka till Willys o handla lite till kvällsmaten. Sara följde med hem och åt korv & mos. Tycker lite synd om henne, Mattiaz är ju i gbg till tors så hon är ju helt själv så därför tyckte jag att hon kunde följa med hem efter simningen så hon fick lite sällskap. 

Tycker själv att det är väldigt jobbigt att vara ensam hemma, då är det nästan lite synd om mig :)
Man behöver inte göra saker tillsammans hela tiden men det finns någon "där" iaf, om man vill prata lite lr om man inte (som jag) kan somna ensam i sängen. Då får jag trötta ut mig me att klicka runt här lr kolla på film lr dyl. så jag somnar utan att behöva ligga o fundera över massa saker.
Förresten så är vårat hus ganska stort för att vara helt själv och tänker man på hur mycket inbrott det vart i Råda så är det skönt om nån mer är hemma.

Skrev ju lite i söndags men kände att jag inte orkade fullt ut.
Låg iaf kvar i soffan lite tills Sara o Matte kom hit o vi käkade våfflor o myste. *mmmm mums* Sen blev det soffan osv. 
Höll på att tvätta samtidigt och helt plötsligt så fungerade inte torktumlaren längre men va har man då sina favorit :) pojkar till, jo till att plocka i sär den o se va det var för fel.. ooooppsss en hårnål. Har väl inget annat att säga än att det var jag, ingen annan i detta huset använder ju det så där blev jag skyldig. =) Men nu fungerar den så himla bra. Både tvättmaskinen, även om det inte vart nått fel på den, och torktumlaren.

Igår jobbade jag som vanligt sen hade vi möte efter jobbet. Bestämde bl.a. att sommaren ska vara som den alltid varit. Jobba tis- fre 9- 18 med 3 veckors semester. Perfekt!!! 

På tal om att jag skrev att jag var skyldig lite högre upp, det fick mig att tänka på att rättegången just nu håller på ang. fallet i östterrike.. pappan som stängde in sin dotter i källaren och bildade en egen liten familj med henne i bunkern.. Hörde på nyhetsmorgon igår, då dom hade en fd. chefsåklagare som gäst. Han sa "att ev ger man "pappan" mildare straff bara för att han är så gammal. För när han kommer ut så är han ännu äldre o mindre kapabel till att genomföra nått brott".
Det va fan det dummaste jag har hört på länge. 
Har läst boken "Skräckens hus" som handlar om det som hände i familjen Fritzl.
Fattar inte hur en människa kan bli så jävla sjuk i huvudet. Så jag tycker verkligen inte han ska få mildare straff.
Domen ska förmodligen komma nästa vecka så det får bli att följa nyheterna så får vi se om dom säger nått mer "smart".

Nu är klockan redan 23 och jag tror att jag behöver ha några timmars sömn innan jag ska jobba. 

återkommer förmodligen efter min promenad imorn.... om jag nu får nått sällskap.

Ha de fint allesammans som tar sig tid att läsa!

1 kommentarer

saara

19 Mar 2009 22:30

Så farligt är det inte att vara ensam. ;) Men det var jättetrevligt att bli inbjuden och få lite mat och så! :) Får göras om!

Kommentera

Publiceras ej