Vilken helg...

0kommentarer

Helt underbar!!!

Jobbade som vanligt i fredags och sedan var det bara att stressa hem, göra sig redo för att ha lite grill- förfest här hemma. 
Mycket god mat även om det kändes som att man fick slänga i sig den men det funka. Men vinet Sara, jag tyckte bättre om det andra men då vet vi det till nästa gång. :D
Jag, Tobias och Larse tog våra supercyklar och resten fick åka med Andreas till bowlinghallen. Det va ju äntligen dags för Lidköpings Rockfestival där min bror med band skulle spela (www.myspace.com/insomniaswe)
Det var några fler band med också som va helt ok, det är ju inte riktigt min typ av musik men det funkar. Träffade Therese och Pierre och vi pratade bort några minuter. 

Klockan 00.00 var det slut på bowlinghallen och då blev det till att gå vidare, fick ju bli Stadt för vad annars finns det. Det jag inte riktigt hade tänkt på var att det var fredag så man kom ju inte in på Harrys + att det kanske inte var så mycket roligt folk ute. Men jag och Sara hittade några roliga på dansgolvet där vi blev stående ett tag. Mycket trevligt!!!
Efter lite dans o lite rolig diskution med Leo tog jag min cykel och åkte hemmåt. 
Mellan landade på "Torn" där Olsson och Stina satt och åt. Och jag syndade lite. Stina orkade inte äta upp sin mat så jag fick resten. Aj aj aj :D Men det va rätt gott ska jag säga...
Dom fick tag på skjuts hem och jag tog min bike.
Kom hem och hittade Tobias sittandes i källaren i soffan och sov. Jag släckte i taket och gick o la mig. 

Klockan 9 ringde klockan. Helt ok, va ganska pigg, hällde i mig en "mat- drink" och klädde på mig och åkte bort till Linda som ville ha hjälp med sitt hår inför ett bröllop. Klart man ställer upp. Får ta en fika nån dag hurru!
Kom hem och fick ett jädrans ryck, började plocka ordning från gårdagen, tvätta och fixa.
Sen blev det en tur med Ida och Larse till Skara. Till sportringen och inhandla ett på inlines till mig så jag och Tobias kan åka tillsammans. Mycket fint.
Gick även in på Jula där jag hitta ett par jobbyxor, alltid bra att ha. Har fasen letat hur länge som helst men nu äntligen hitta jag. *jippie*
Skulle tagit en fika men allt var stängt, *typiskt*. Åkte till Vinninga istället och hämta Sara. Hennes bil var ju hemma hos oss.

Väl hemma tog jag och Tobias en tur på våra nya Rullskridskor :D Va lite ostabilt i början med det tog sig. 
Sen blev det dusch och fix inför besök på Krog och Kompani.
Lite käk där med Ida, Larse, Holmen och Linda. Jätte skönt och sitta där i kvällssolen och käka lite god mat och dricka en god öl. 
Det gör man allt för sällan, tur att sommaren är här  nu så det får bli lite sånt där..

Alla var ganska trötta, förutom jag som va lite sugen på att fortsätta där jag sluta dagen innan, så det blev inte jätte sent.
Fick följa strömmen och ta cykeln hem, åkte förbi 7eleven och köpte faktiskt lite lösgodis, sjukt länge sen jag åt det. Men det kändes lagom med typ dom 10 godisarna jag åt, menas vi såg Robinson reprisen, tänk förut kunde man sitta och bara trycka in godisar. Skönt att det blivit ändring på det där... :D

Somnade som vanligt i soffan och det blev jätte jobbigt och ta sig upp till sängen. Tillslut lyckades jag.

Sov ut riktigt ordentligt idag. Klockan var säkert närmare 10 när vi gick upp om inte mer.
Drack frukost och drog på mig nya byxor för nu blev det jobb.
Rensade klart i häcken vid plattorna och la ut täckbark. Blev mycket fint. Synd bara att det bara är på våran sida det är så fint, vore kul om grannen nån gång kunde fixa lite men det kan man väl glömma.
Så här fint har vi det nu:




Klockan 15 bar det av mot Vinninga och morsdag middag hos Tobias mamma. Fin fin mat och massa efterrätt. *jisses* får nog vara noga med min promenader denna vecka. :)
Efter några timmar hos hans mamma åkte vi vidare till min mor o far för att bara prata lite. Klockan sprang i väg så det var verkligen på tiden att åka hem. 
Och nu ligger man här i sängen och nästan somnar. 

jag kan iallafall sammanfatta att helgen varit TOPPEN!!!!

Återkommer 

Kommentera

Publiceras ej