Rent hus

0kommentarer

Idag har det verkligen varit STÄDDAG! Kunde inte valt en bättre dag att städa på, eftersom det snöade som attans så ville man inte ens tänka på att ta sig utanför dörren.
Började som vanligt i sovrummet, det är så bra med oss vi behöver inte prata (på gott o ont) ;D vi tycker samma om mycket.
Jag gillar verkligen inte att damma och så men idag gick det över förväntan. Var väldigt noga, inte likt mig TYVÄRR. När vi hade köket o badrummet kvar, fick vi kaffesällskap av M, M o I. Det var mycket trevligt, vi prata av oss lite. Det kändes som att det var ett tag sen. Träffade iofs I i tisdags så det va nog inte så länge sen egentligen :D
Dom åkte efter ett litet tag o då fortsatte städtanterna. Dags att göra grovjobbet, badrummet nästa. Kaklet skulle skuras och duschdörrarna tas ner och göras rent. Trodde det skulle ta en evighet. Ack så fel man kan ha. Skönt när man är TVÅ. Över till köket, där hade jag planerat att det skulle bli ORDENTLIGT städat, bara att plocka ur alla skåp o lådor.

Lagom till 20 var vi klara, T tog en dusch och jag skjutsade han o M till E. Själv åkte jag o fixa lite mat och hem o la mig i soffan. Åt o tog en titt på melodifestivalen. Blev riktigt besviken. Darin vet vart skåpet ska stå, dom andra kan ju gå o slänga sig i väggen. Hur tråkigt är det inte att se en kille som står o sjunger en ballad och knappt rör sig, typ Erik Linder. Inget bra, enligt mig.
Håller tummarna för nästa vecka.

Sitter i skrivandets stund under filten i soffan med Beck- enslingen, på tvn. Skönt att man bara kan lyssna på tvn, betyder det att man sett dessa filmer X-antal gånger??
Är riktigt skönt att vara ensam hemma, brukar inte tycka det annars men idag passade det verkligen utmärkt. Tror inte jag skulle vara så social om jag varit med någon mer. Skönt att bara sitta, inte prata med nån.

Som jag skrev i förra inlägget läser jag "förlorade barndom". Den är så jäkla bra, tycker jag. En sann berättelse, har väldigt svårt att läsa böcker som bara är påhittade. Denna bok fastnar man verkligen i, därför känner jag att jag inte orkar skriva mer utan ta fram boken istället.

Kommentera

Publiceras ej