Funderar....

0kommentarer

Usch vilket väder vi har. Om det ändå kunde sluta snöa, det enda positiva är att alla barn har snö på soprtlovet men annars känns det som vi är rätt mätta på det. I alla fall JAG!
Sitter i soffan och har fått i mig lite mat, väldigt mycket mer än igår :D Då blev det 2 BANANER till kvällsmat, hade inte blivit hungrig sen jag o S åt lunch så det fungerade.
Idag har varit en bra dag på jobbet, väldigt bra kunder och tiden sprang iväg. När man jobbar till 20 kan det annars bli lite långtråkigt och man känner när kl är 18 att det skulle vara skönt att få gå hem men då är det bara att bita ihop.

Fick mig en tankeställare idag.

Jag undrar om vi verkligen är som vi framställer oss som???? Förstår inte varför man ska tala om allt bra man gjort hela tiden. Tanken är väl inte att visa att man är så mycket bättre än alla andra men ibland kan man känna sig lite sämre.
Jag kommer så väl ihåg ett barnprogram från när jag var liten som handlade om två mammor som bodde grannar och fick två söner som det sen tävlade med. Så fort den ene killen sa nått försökte den andra mamman lära sin son att säga samma ord eller när den ene lärde sig gå skulle den andra mamman lära sin son att gå.
Hur blir det så? Kan vi inte bara vara vi?
Detta kanske låter lite konstigt och det kanske finns dom som tar åt sig men jag funderar på om det är väldigt typiskt tjejer att göra så. Vet inte men den tiden jag, nästan, enbart umgicks med killar kan jag inte minnas att vi hade så mycket sådana här diskutioner men jag kan ha riktigt fel.
Nog om det. Det tåls iaf att tänka på att man själv blir bättre, då drar man ju iaf sitt strå till stacken.

Nu blir det lite tv sen sängen. Imorn är det fredag, vad händer då??

Kommentera

Publiceras ej