Snygga till....

2kommentarer

Kom till jobbet imorse och möttes där av en kollega. Det är oftast vi som jobbar tidigt på tis. Innan vi startar 8.00 brukar vi alltid ha lite "morgon-möte".. vi pratar av oss innan vi tar hand om första kunden :D
Likaså idag. :D
Jösses, hon berättade om ett dop hon var på i sön.
Förstår inte vad det är med folk nu för tiden.
Typ 50 pers!! hör ni? 50 pers.
Kanske är det så att jag tycker det är lite att ta i bara för, som jag känner nu om jag får barn. inte kommer döpa våra.
Visst vi har valt att vigas i kyrkan men annars är ingen av mig eller T så värsta kyrklig.
Av oss två är nog jag mest men jag vill ändå inte kalla mig det.
Iaf.
Tänk när man själv döptes då hade mamma o pappa bjudit in släkten, hem till oss på mat, kanske något litet, eller en tårtbit o kaffe.
Vad är fel på det?
 
När vårt möte var slut var det dags att ta tag i dammtrasan.
Under sommaren hinner man inte med sånt så det är bland det första man får göra när alla är tillbaka efter semestern. Inte kul att köpa ett schampo fullt med damm på flaskan.
Eller vad tycker du?
Hos oss finns tyvärr en som inte verkar bry sig. Blir så trött. Att du kanske inte ser det kan jag köpa men när man ber om hjälp för att man inte hinner själv.
 Tror jag ska önska ett annat typ av system.... har ju lite planer... nu igen :D
Inga storslagna men jag har mina funderingar och det behöver jag få svar på sen får vi se vad jag gör med informationen.. så i den frågan får jag be om att få återkomma :D
Innan jag gick från jobbet hade jag o X ett samtal om vad som är ok att X har på sig på bröllopet. Ångrar lite grann att vi skrev kavaj för vissa personer är verkligen stenhårda vad gäller etikett.. Men VI är mer, ha nått snyggt som du trivs i- då blir vi nöjda
Jag tänker även så här, frågar folk om det är ok att ha det eller det, är det ju bara för att dom inte vill "göra bort sig".
Jag säger som jag sagt hela tiden: Mamma har redan lagt ribban, Hon har en röd klänning...  o det vet du väl vad det betyder?? :D
Fick även ett glatt besök.. Du var jätte fin! Kommer bli så sjukt bra. Vi kommer vara snygga :D
Kom lite oftare vettja... :D
 
Tog en repa på staden, när jag kom från jobbet.
Hade ju tänkt att jag skulle köpa ett par sandaler, skulle vilja ha ett par gladiatorasandaler. Någon som vet vart det kan finnas... Hittade ett par på Sko Svensson men tyvärr hade jag får små fötter.. :(
Mitt nästa inköp skulle bli en underdel till min nya bikini-bh... Herregud, hur svårt kan det vara att hitta ett par helt vanliga svart bikini-trosor??
Som ni förstår, ingen tur där heller :(
Det enda jag fick avprickat på min lista var att lämna en sak... kan inte säga mer.. till en grej som ska bli gjort nästa vecka...
 
Från att jag kom hem runt 17.00 tiden har det inte hänt så mycket. Lagat och ätit väldigt god mat, haft kaffebesök och pallat grannens plommon (vi fick ta hur mycket vi ville)
Nu ska jag fixa ordning här en aning och sen tror jag att sängen väntar. Var sjukt trött imorse som jag skrev sist..
 
Så jag säger God natt o smaklig måltid om ni vill prova dagens middag :D
 
Kram Katrin
 
 
 

Örtkryddad kassler
 

NA
 
 
ProPoints™ värde:    9
Portioner:  4
Förberedelsetid:  20 min
Tillagningstid:  45 min
Svårighetsgrad:  Medel
 
Tänk att det i en enda form kan rymmas så många smaker. Dragon och senap gör sig riktigt bra med kassler.

Ingredienser

 
  800 g Potatis   
  1 st Purjolök   
  2 dl Ost riven max 17%   
  1/2 tsk Salt   
  2 krm Svartpeppar   
  2 dl Lättmjölk 0,5%   
  400 g Kassler (fett bortskuret)   
  3 msk Senap   
  1/2 dl Persilja, färsk, hackad   
  1 msk Dragon   
  2 tsk Margarin flytande 80%   
  2 st Tomat   

Instruktioner

  • Skala och skiva potatisen tunt. Ansa och strimla purjolöken. Lägg ca hälften av potatisen i en lätt smord eldfast form. Lägg purjolöken över. Salta och peppra.

  • Fördela hälften av osten över. Lägg resten av potatisen över det hela. Häll över mjölk och margarinet. Sätt in formen mitt i ugnen 225 grader och låt det steka ca 25 minuter.

  • Blanda under tiden samman senap, smulad dragon och hälften av persiljan.

  • Skär kasslern i tunna skivor. Bred fyllningen på hälften av kasslerskivorna. Lägg de andra kasslerskivorna ovanpå.

  • Lägg de dubbla kasslerskivorna över potatisgratängen och strö över resten av osten.

  • Lägg på tomatskivor och låt det hela steka ytterligare ca 20 minuter eller tills potatisen är mjuk. Strö persilja över.

2 kommentarer

ANNA

22 Aug 2012 16:48

Jag har ett par gladiatorsandaler (bruna) som jag använt 1 gång bara :) Vad har du för storlek?

Svar: Jag har strl 36- 38.. beror på skor givetvis.. dom jag provade igår var 37 o var för stora... :(
Katrin

ANNA

23 Aug 2012 12:23

Ok då är nog mina förstora! Har 38

Svar: Synd :(
Katrin

Kommentera

Publiceras ej