Julefrid??

0kommentarer

Hur var eran jul?
 

Hos oss, eller ska jag säga mig (min familj) har julen nästan alltid börjat kvällen innan julafton. Man har klätt granen och sen suttit framför tvn för uppesittarkväll och smakat lite av sillsalladen, tagit en skinkmacka (dock inte jag eftersom jag inte äter skinka) och bara låtit myset få infinna sig.
 
Denna julen blev tyvärr en aning annorlunda.
 
Lagom till lunchen på julafton kom Ts familj. På nått konstigt sätt, jag inte kan förklara fick jag jätte bråttom med allt.. Fast tid var det enda vi hade gott om.
Till maten
hade C fixat lite olika drycker
 
och några julöl.
Jag tog ett glas av varje men efter ölglaset kände jag mig helt konstig.
Kunde inte slappna av, tyckte folk prata om helt onödiga saker, kände mig helt borta, hörde att folk prata det lät som dom satt långt bort..
Det där mysiga jag ville komma åt kände jag aldrig av.
 
Familjen E gick ner en trappa för att spela ett parti Buzz... men jag orkade inte mer så för mig blev det sängen i 1 1/2 timma.
Vaknade två- tre gånger helt panikslagen. Vart är jag?
Men kunde somna om för att kliva upp när alla åkt hem..
Jag är ledsen men orken infann sig inte..
 
Middagen skulle serveras på Jutegatan så vi tog oss dit bort.. kunde väl likagärna kvittat men då blev dom nöjda.
Från ca 19-22 låg jag i soffan.

När man bara ligger i soffan känner jag inte att det är någon större ide att vara någon annanstanns än hemma så vi drog oss så jag kunde krypa under täcket.
22.15 stensov jag
 
Äntligen kom dagen jag inte behöver göra något förrän kl 19.00
Kroppen och huvudet var med ordentligt tyckte jag.

På kvällen var det bokat juldagskalas här med bastu o bad, ca 20 pers skulle komma.
Ska jag vara ärlig, hade folk avbokat hade jag inte blivit ledsen men nu var det som det var.
Hade bestämt mig för att ta det lugnt. Så 2 öl o 3 cider slank ner i min mage under loppet av 10 timmar.
Jag var väl inte den som var mest uppåt och det var en riktig lugn tillställning för att vara på Lilleskogsvägen.
Helt klart blir ju festen så som dom som har festen är. Hoppas folk iaf hade trevligt.
 
Nu sitter jag här och försöker få i mig så mycket vatten jag kan. Enbart kaffe är inte någon höjdare.
Har en tanke att jag ska försöka komma iväg till gymmet o testa mina gränser.. givetvis lite försiktigt men ändå.
Behöver veta vad som händer om jag utsätter mig...
 
Ta hand om er!
 
Kram
 

Kommentera

Publiceras ej