Slutet

0kommentarer

29/12

 

Tänkte att denna dagen skulle jag vakna tidigt, utvilad för att kunna njuta av dagen till fullo.

Vaknade till vid 8.30 tiden men kraften att gå ur sängen fanns inte så när kl äntligen passerat 10.30 tog jag mig upp.

Träffade Ida o Micke på stan för lunch. Mat ska man ändå äta så varför inte där någon annan lagar den.

Kände att jag gick i min egen lilla bubbla till o från.

Maten slank ner och det gjorde verkligen susen. Magen var riktigt tom, men för huvudet blev det inte något bättre snarare sämre. Det är förresten något jag kunnat lägga samman. Alltid efter matintag blir jag som sämst.

Vi gick i två butiker efter maten men sen var jag tvungen att ge upp. Energin fanns inte.

Huvudet gjorde ont, inte så där ont att man måste ta en tablett men så där som när man sovit dåligt. Det kan jag inte påstå att jag gjort, iaf inte för lite. Kan man sova för mycket i detta tillstånd?

Tyckte det snurrade så jag fick stanna till, hålla mig i hyllorna i butiken tills det blivit så pass bra att jag kunde fortsätta gå.

Väl hemma la mig i soffan, hade tänkt besöka mamma o pappa men det fick vänta, efter en stund somnade jag till och sov säkert 30- 60 min.

Till kvällen var det dags att komma på något att äta. Denna gång fick Mc Donalds laga maten. Kraften hade inte hittat tillbaka till mig trots sovpaus.

Avslutningen på kvällen blev tillsammans med maten, Sagan om de två tornen.

 

30/12

 

Vaknade upp med en aning huvudvärk- i dag igen.

Orkade faktiskt både plocka fram frukost och göra varsin macka åt mig o Tobias. Sen var soffan min bästa vän i nån timma.

Tyckte varje gång jag skulle resa mig upp, i lagom takt, att jag fick blodtrycksfall.

Eftersom kyl o frys eka tomt fick det bli ett besök på Willys. Där gick det inte i nån racerfart för mig direkt. Visste inte vad jag leta efter stundtals och fick titta flera gånger på samma hylla för att se vad det var jag skulle ha. Tur T var med annars hade jag nog inte kommit ut med mycket saker. Om jag så kommit ut.

Eftermiddagen har bestått i att sitta i soffan, kolla på tv och vika tvätt.

För att se om jag hade någon mer ork tog jag en promenad till S för vidare mot jobbet och klippa mig.

Jag gick på i ganska bra tempo just för att kolla vad jag hade energi till men det var riktigt jobbigt när jag väl stannade upp, på jobbet.

Det jobbigaste kom när jag låg i schamponeringen. Kanten är inte den skönaste för nacken men annars brukar det inte vara något stort problem men nu gjorde den mig alldeles snurrig, så jag nästan mådde illa och det höll i sig när jag till och med kom till klipp platsen.

Jag fick koncentrera mig på att prata, ville helst bara vara tyst.

Hemfärden gick också bra men jag var väldigt trött när jag kom hem, tur man inte jobbar när en promenad på ca 15- 20 min gör att man bli utmattad.

Nu fick det bli soffan igen med mat och tv.

Just precis i skrivandets stund har jag ont i huvudet och spec, i bak på höger sida mot nacken. Det är knappt jag orkar hålla upp huvudet själv. Tur man kan kana ner i soffan så man får stöd.

När jag pratat med lite olika vänner och familj har jag kommit på en väldigt underlig sak.

När jag kom till akuten första gången och läkaren kollade mig i ögonen. Vad hon skulle se vet jag faktiskt inte. Har jag kommit på att hon bad att få titta i Tobias ögon också, hon var tvungen att ha något att jämföra med. Men varför tar man då hans ögon? Tar man inte en nykter sköterska?

 

 


Tänk om snart ett dygn är det redan ett nytt år. I mitt huvud är jag kvar där det var september/ oktober. Dessa månader totalt sprang iväg.
Då har det ändå inte hänt så väldans mycket sen bröllop o resa.
Imorgon är vi bjudna på Nyårsmiddag på Götgatan. Ska bli väldigt trevligt, Det är vi, S o C förstås o resten nytt folk. Om man bara skulle kunna komma på vad man ska klä på sig.
Tur butikerna har öppet imorgon oxå. Får nog bli en sväng, vilket betyder.... mot sängen!

 

Kram på er!

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej