Klarspråk.......

0kommentarer

Pratar jag otydligt?
Vet inte, men ibland verkar det så.
Försökte få reda på det, men inget direkt svar kom..
Men jag tror jag lärt mig att vara lite mer rakt fram/ på, tydlig helt enkelt.
För hur svårt kan det vara?
Tror jag skulle behöva ta mig en fika med X  i lugn o ro och få prata av mig lite, känner inte speciellt för en sak men det kommer bli bra. Det vet jag.
Men känslan har inte infunnit sig än...
Hade väl en tanke om att några i min/ vår omgivning skulle agera på ett helt annat sätt.. ??
Tragiskt när folk tror att dom känner en, men sen visar det sig att det inte stämmer till 100%.. kanske 70- 80%
 




Vår onsdag hände det inte så mycket mer på, än jag skrev sist.. T målade en del när jag inte orkade.
För att gengälda, fixade jag några goda öl så vi kunde provsmaka en av våra rätter.
Har inte funnits tid att göra det på restaruangen än så vi har än så länge gjort så gott vi kunnat hemma.
Det funkar faktiskt det med :D
 
Igår när vi äntligen kom ur sängen, har blivit riktiga sovmornar... bådar inte gott för kommande vecka då jag jobbar, endast 4 dagar men ändå, fick vi fart.
T fortsatte måla och jag gjorde ärende. Bl.a till Färghallen Nordsjö Idé o design, där några rullar tapet fick följa med mig hem.
Vidare mot systemet, tror det är 2 lr 3 gången denna vecka, usch dom måste ju tro man dricker sjukt mycket.
T har beställt lite viner så vi, ikväll kanske kan provasmaka rätt nr 2.
 
På kvällen var vi bjudan till Ts mamma på kalas.
Rediga som man bör vara på semestern, tog vi cyklarna ut. T, jag o J. Det funka hur fint som helst. Sjukt trögt när vi skulle hem.
Då jag inser att jag nästan har punka.. inte konstigt att det var trögt... :D
 
Idag, hör o häpna, var jag med T där nere.
Så här fint blev det
 
Lite småmeck kvar sen är gästrummet klart.
Tänk, det kanske är dessa 2 veckor, som T har semester.. sen är allt klart.
Just det, glömde det roligaste.. Städet
 
T är nere, jag är uppe.
Dags att ta tag i livet och snygga till här.
Chansen är stor för besök ikväll och imorgon till sön är det GBG o Kent som gäller.
Sen som sagt 4 dagars arbete.
Så att snygga till nu känns bättre än på måndag.
 
Kram Katrin
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej