Senaste tiden....

0kommentarer

Nog blev det helg..

Den började perfekt med "slapp fredag"..
Själv hade jag lite andra planer men det var inte så många, lr rättare sagt ingen, som tyckte som jag.
Så när T kom hem så där halv 8 i fredags kväll från mor & far kände jag mig lite avslagen. Det fick helt enkelt bli "fusk"mat= köpmat o tv- soffan.
Hade ju ytterligare förslag men även här fick jag inte så mycket gehör.. Inte lätt för mig :D


Lördagen startade med jobb, det var riktigt bra. Man vet aldrig på lördagar. Det kan vara allt eller inget.
Men nu var det alldeles lagom.
Eftermiddagen fördrevs på bästa sätt.
Tog en tur till Källby och fick lite kaffe av goda vänner och besökte kullens flesta vägar.
Åkte till Hällekis badet, där har iaf inte jag varit men det var jätte fint så det får nog bli fler besök där i sommar.

När solen började försvinna bakom trädkronorna styrde vi hemmåt, blir fort kallt o vinden är inte speciell skön då.

Trötta och avkylda kom vi hem och tog tag i lördagsmiddagen.
Två av oss tre ville gärna köpa mat men nu var det dags att Katrin skulle få bestämma. Och det var ju inte helt fel det heller.
Ryggbiff o potatishalvor.



Det tar på krafterna att vara ute en  hel dag, kan jag lova för när klockan knappt slagit 23 hade jag redan gett upp. Ögonen orkade inte titta mer. :D

Vaknade upp till ytterligare en härlig, men lite kallar dag.
Och herregud va klockan sprang iväg, inte kul att "förlora" en timma.
Idag var det kalas som stod på schemat men innan hann vi allt med en tur. Denna dag blev det Spiken, men oj det är verkligen inte sommar än.



Man kände verkligen av kylan.

Turen blev ju inte så lång, det var dags att snygga till sig.
Herr Lövberg har ju blivit ett år äldre o det ska firas och det gjordes det verkligen.
Det var fika x1000..





Ja, sen var det ju dags för en ny vecka.
Lika bra som jag tyckte helgen började tyckte jag denna veckan startade.
Att det var strålande sol utanför fönstret spädde nog på "bra- kontot".
Det måste man ju njuta av den korta stunden man kan, på lunchen.



Igår var det ju toppen väder oxå. Kom upp till 20° på termometern.
Fanns inget annat än en underbar promenad efter jobbet.





Blev en redig promenad märkte jag när jag kom hem o kolla kartan.

Nu är vi redan mitt i veckan och jag sitter här som en dränkt katt.
Man kan säga att det regnade när jag skulle cykla hem.. o blåste..
Jag fick tom hoppa av cykeln.
Stod helt still fast jag trampade.

Och står helt still, är precis vad det gör i huvudet just nu.
Men jag tror ni nöjer er med vad som hänt i mitt liv dom senaste dagarna.

Sköt om er
Kram

Kommentera

Publiceras ej