De senaste dagarna

0kommentarer

I onsdags gick det väldigt bra men trots det har jag beslutat att skjuta på planerna ett tag. Insåg mina begränsningar.
Kommer bli tufft att jag inte är hemma när allt drar igång.
Det har snurrat en hel del i huvudet det sista. Ibland skulle jag vilja veta hur livet kommer se ut, tänk, då kunde man ju planera efter det.
Är det detta som kallas kontrollbehov??
Hade ju en liten "plan", men jag vet inte.
Just nu vill jag äta kakan o ha den kvar.


Förövrigt dessa dagar känns det som det inte hänt mer vettigt.
Fick ett litet ryck igår och tog tag i städet.
Det var ju därför jag var barnvakt, för M skulle städa. Konstigt nog, tror jag hon smitta mig. Har aldrig vart med om det förut men nu så.
Är det vuxenpoäng?

Har även snyggat till bror. Måste ju sköta mina reklampelare :D
Sen får man ju ta hand om honom som om man var hans mamma.
Tror våran mamma är lite för bra på att tjata och jag ser ganska mycket av mig i han. Man sparkar back ut när nån tjatar för mycket. Då blir man sur och gapig och får tillbaka samma mynt. Inte bra!
Kanske därför det går så bra när vi fixar saker ihop.
Jag säger inte bara till han, jag är med o ser till att det blir gjort.
Han har även fått en släng av mitt dåliga tålamod och jag själv tycker det är väldigt skönt att nån är med mig när jag gör saker även om jag genomför det själv vill jag ha någon vid min sida.
För min del handlar det nog mer om att jag är oerhört sällskapssjuk. :D
Så fort jag flyttade hemifrån tyckte jag inte längre det var roligt att vara ensam hemma.
T kan gärna vara ute i garaget lr i källaren, men vetskapen om att det bara är att gå ut/ ner om man har någon fråga lr bara vill chit- chata lite gör mitt liv en aningen enklare.
Vissa tycker jag är en aningen "knäpp" som inte vill vara själv. Ok, det går bra för en dag... :D
Jag ser det mer som att jag inte vill vara utan han.
Är det kärlek det heter?
Vad skönt att jag ska leva resten av mitt liv med den mannen!!

Tur att jag tog mitt förnuft till fånga den dagen. Undra hur det blivit annars??


Idag var det ju vanlig fredag, med jobba alltså.
Vart helt sjukt att göra eftersom den årliga marknadsdagen var idag.
Vi hade givetvis lotteri, bra erbjudande och ett tält på torget vilket gjorde att vi egentligen var lite för få folk på salongen. Men va tusan, 25 minuters lunch (= total rast) mellan 11- 18 är väl helt ok.
Toabesök kunde man glömma, frukt och vätskepaus likaså.
Tusan, jag lever ju så jag ska väl inte klaga :D

Så nu ikväll kanske ni förstår att det fick bli en lugn kväll.
Tv- soffan brukar visserligen, oavsett jobbfredag, ha en naturlig plats på vårat fredag- kvälls schema. :D
Det är ganska skönt, och det måste ni hålla med om, att efter middagen så är det inte helt fel att plana ut.


Ikväll bjöds, läs blev det, (det på) Medelhavsallad från ViktVäktarna.
Det är helt sjukt.
Gjorde ett recept som skulle vara till 4 personer men jag tror vi skulle kunna äta kanske 4 till, på det som nu står i kylen. Visserligen äter ju inte T så mycket eftersom han smått börjat äta efter sin fastekur. Men än då...
Man behöver ju inte vara rädd att inte bli mätt om man säger så :D

Som sagt, mätt o belåten med kvällen..
Ska jag nu ta o kasta in handduken. Jobbet kallar 8.30.

God natt
Kram

Kommentera

Publiceras ej