Duktig och trevlig

0kommentarer

Snart är dagen kommen, som jag trott skulle varit här för länge sedan. Tror jag vänjer mig fort vid att jobba kort-veckor, som påskveckan osv. Så i min kropp har det känts som att fredagen borde varit här för länge sen. Nu äntligen har vi, jag, kommit dit. :D
 
Dagen kunde heller inte slutat på ett bättre sett. Tog hand om en kund som egentligen "tillhör" kollegan men eftersom det fanns lite ont om tider kom hon till mig.
Ska erkänna att hon var lite osäker i tel. Frågade om jag var duktig och jag kände att hon verkligen ville komma till den "rätta" frisören. Tyvärr, kan vi inte trolla med tiden även om man önskar det ibland så ikväll var det jag som hade tid.

Hon kom och vi körde igång.
Vi snattrade som att vi känt varann i flera år. Jag kände direkt att detta kommer gå galant. Men var ändå lite på min vakt och förklarade vad jag tyckte och varför med det tillvägagångsätt jag valde.
Behandligen vi gjorde blev super bra, för att göra en lång historia väldigt kort, och kunden blev jätte nöjd.
Som pricken över I:et fick jag även beröm innan hon gick: "du var ju både duktig och trevlig"
 
Måste till slut få skryta lite för jag blev även riktigt nöjd när jag, vet faktiskt inte vilken tur i ordningen, fick frågan (från kunden) om hur mycket vikt jag tappat.
Visst att jag kämpat att komma dit jag vill men för tillfället går jag inte in för att vågen ska minska utan satsar på träningen så jag tror min kropp börjar forma sig efter det mönster jag vill ha.
Visst är det roligt när andra ser och framför allt säger.
 
 
Ha en fortsatt skön kväll alla fina!
Kram
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej