Inget fynd

0kommentarer

God kväll God kväll!
Har precis kommit hem, hunnit plocka ur och i diskmaskinen så man kan väl säga precis..?

Idag har det varit en bra dag, lite stressigt men jag tycker ju egentligen det är lite trevligt att leva så.
Jobbet startade kl 11.15, vilken konstig tid jag vet men vad gör man inte för sina underbara kunder.
Efter 2 timmar gick jag vägen förbi, eller vägen förbi var det väl inte direkt men iaf, till Guld&Silver. Är ute efter ett par stora ringar att ha i öronen, är ju tyvärr nickelallergiker och då finns inte så mycket att välja på. Helst skulle jag vilja ha ett par svarta men tror det kan vara extra svårt att få tag på. Det bästa i den butiken är att dom har några (få) som är speciellt för allergiker men som inte är av äkta guld/silver.
Vet ju inte om jag ens kan sätta i silver, och guld är ingen alternativ- räcker med den ringen jag har på mitt finger.
Är inte så guldig av mig :D
Så jag får helt enkelt suga på karamellen.
 
Pengarna fick ligga kvar i fickan och jag gick tomhänt hem till S för en kaffe och lite skitsnack. Tack för väldigt goda kakor förresten.
Så himla sällan vi kan sitta så, om än för 1 timmar men ändå. Eftersom vi jobbar tvärtemot varann så finns ju inte tiden. Har vi tur kan det bli någon lör eller sön som det hinns med. :D Får nog snart bli en sån kväll? För visst skulle det sitta fint med lite vin?
 
Oj, vad hungrig man blir av bara kaffe och frukost.
Tur lunchen var klar när jag kom hem.
Tackar mig själv :D
 
LIte fri hopp och lek unnade jag mig efter maten. Var dock väldigt ofokuserad så jag hoppas det blir bättre en annan dag och att jag nu får hjälp att bli fokuserad på det jag kan tackar jag inte nej till precis.
Det närmar ju sig kan man säga..
Oj vad jag ska passa in där jag ska hänga :D
Måste bara kolla med er om jag är helt kocko. Hörde nämligen på radion från min "lek" att regeringen och framför allt Beatrice Ask som dom intervjuade hade fått lite skit för att dom hade lagstadgat att man som samkönade par ska få adoptera.
Det paret, som radioprogammet handlade om, missade är att det INTE är Sveriges fel att andra länder inte godtar att lämna barn till dessa par.
Det är inte alla länder som är så öppna som Sverige. Det finns än idag 2013 länder som inför dödstraff för homosexuella.
Men detta är väl ändå inte Sveriges fel?
Vi kan tycka att det är fel men VI kan väl ändå inte ändra deras lagar bara så där? Men självklart måste det komma fram, men vad man kan göra vet jag faktiskt inte på rak eller sned arm.
Hoppas iaf det kan lösa sig.
Bättre att ett barn får 2 mammor eller pappor än inga alls.
 
Min kväll har avslutats med personalmöte som alltid är lite roligt.. eller?
Säger inget om det för då är inget sagt.
 
Nu är snart ölen uppdrucken, som S gjorde mig sugen på och jag tänkte komma några sidor närmre slutet i min nya bok
Torka aldrig tårar utan handskar- Kärleken
innan sängen kallar.

Kommentera

Publiceras ej