Listan är avprickad

1kommentarer

God Kväll!
 
Oj, vilken dag.
Direkt efter förra inlägget fick jag en ordentlig spark i baken kan man säga, fast utan stress- eftersom jag inte riktigt än klarar av det.
Hela vardagsrummet blev dammat inkl vädring av gardiner.
Hann även innan lunch med ett ordenligt ryck i köket,
så skönt när man orkar och hinner med det man tänkt.
Att man kan pricka av den där listan. Då kan jag vänta ytterligare, oj det vågar jag nog inte ens skriva, ett tag tills jag torkar ur alla skåp och lådor i köket.
Tänk förr, då gjorde dom nog det bra mycket oftare. Tror dom hade mer tid då :D
 
Efter lunch fick vi, eftersom T jobbade hemifrån, kaffebesök av M, M o B.
Tror det var några som kände sig ensamma :D
Men en kaffe tackar man ju inte nej till.
Som tur var blev köket också helt klart för kvällen blev det en spontan bjudning. Eller kan man kalla det när gästen själv bjuder in sig? :D
M, V o B fick tacopaj och sällskap :D
Men det är ju så jag har tänkt mitt liv.
Jag vill att folk ska vilja komma hit på mat, bara en kaffe, eller ett glas vin eller ja, vad vet jag...?? :D
 
Snart torsdag o en dag närmare födelsedagen.
Jag vet, jag är lite som ett barn. Både på jul o födelsedagar.
Fast jag tror, hör o häpna, att det där med att få paket har övergått mer till att man får bjuda hit folk. Får fixa och greja med saker som gästerna verkar vara väldigt tacksamma för.
Det största just nu, fast det kanske är en typisk "tjejgrej", vad vill jag ha på mig?
Klart man vill vara fin, trots att bara är familjen som kommer.
Får väl se om jag kan ta mig lite råd och köpa nått fint :D

1 kommentarer

Sanna

21 Feb 2013 12:29

Inslagna presenter tröttnar man väl aldrig på - men visst är det kalaset och gästerna som är roligast? Måste vara vuxenpoängen som sakta med säkert stiger nu, ju närmare 30 man kommer. ;)

Svar: Presenter kan man nog aldrig få för mycket av :D Aj aj... får nog hålla fast vid att presenterna är viktigast om det är så att åldern börjar visa sig :D
Katrin

Kommentera

Publiceras ej