Tv kväll med husmanskost

0kommentarer

Måndag är en dag då jag lätt sätter mig vid tvn, skönt att avsluta med att bli lite lagom hysterisk åt alla barn i Familjen Annorlunda och efter det se när tjejerna slås om titeln Sveriges Top Model.

Vaknade ni vet så där skönt, när man hör lite prat långt bort o man får slå upp ögonen i sin egen takt. Inte när klockradion skriker ut nån popdänga och man undrar vad det är som händer. Visst är det jobbigt när man måste vakna men man vet knappt vad det är för dag. Ska jag jobba, kan jag ligga kvar, drömmer jag, vad händer?
Nyhetsmorgon, NLT och frukost fick fördriva min första vakna timma. Som jag säkert skrivit förut, det är inte ens mysigt längre och idag hade även tröttheten fastnat hårdare än andra dagar. Jag skyller på dagens väder. För det första blev man helt deprimerad när man igår såg att det skulle komma mer snö, den lilla parentesen att det skulle vara plusgrader idag missade jag nog. För usch och fy! Snöblandat regn och blåst, nej man blev inte så sugen på att ta sig utanför dörren som annars vart ett krav till mig själv- från mig själv.
Tog mig iaf till Willys, där inne var det varken kallt, blåsigt eller snöblandat. Vilken tur :D

Det var skönt att få dagens aktiviteter gjorde för kl 15.00 vankades det jobb. Äntligen.
From idag började jag jobba 25% vilket betyder att man ungefär gör 2 timmar varje dag, så får vi se hur länge. Jag tar en vecka i taget, känns bäst så.
Eftersom jag inte hittade allt på Willys, tidigare, fick jag gå vägen förbi Hemköp.
Jag hade bestämt mig för, nu är det säkerligen några som rynkar på näsan, blodpudding och korvkaka till middag.
Den där korvkaka är hopplös. Äntligen har jag lärt mig vart jag kan få tag på den!
Väl i kassan blev det sjukt billigt.
 
Och såklart har jag, som alltid, inga kontanter
Kortköp 3,70 kr
Det var nästan pinsamt. Men hur skulle jag annars betala?
 
När jag senare mot kvällen stod och lagade min middag, eftersom T inte äter än eller iaf inte samma mat som mig, kom jag och tänka på när man var yngre.
Hemma hos oss har mamma lagat mat, för det mesta- hon var ju hemma mest, och då fanns det en regel. Tror det var ganska oskriven, om man nu kan säga så om sitt hem?
Det löd iaf "Det är detta som serveras, annars får du laga något eget"
Ett tag, tror det var när man gick på högstadiet fick man ju nån knäpp idé att man helt plötsligt inte gillade några av hennes rätter längre men man orkade inte laga eget så man åt sig mätt ändå.
Nu i efterhand tror jag det bara var en fixidé att man ogillade maten. Hur coolt är det egentligen att äta kalops, blodpudding etc. För man gör ju inget, på högstadiet/ gymnasiet som är utanför boxen...
Stackars människor som fortfarande kan uppleva denna bisarra värld. Fick nämligen höra av min, enda, kund idag att hennes dotter, på gymnasiet fick för sig att det var bättre hur man såg ut än att äta.
Det är ju nästan samma sak i mitt huvud.
 
 
Nu väntar sängen. Imorgon är det KSS.
 
 
Kram och God Natt!

Kommentera

Publiceras ej