Bra dag!

0kommentarer

God kväll, kära vänner och läsare.
 
Oj, vad klockan blev mycket. Det gäller att vrida ur varje minut.. nja det kanske jag inte riktigt har gjort även fast det var tanken men det är svårt när man är hemma och ingen varken står med klockan eller piskan :D
 
Hade bestämt redan igår att idag skulle bli en bra dag då jag skulle orka massor och framför allt få det gjort.
Hör o häpna, starten blev verkligen bra.
Kom väl inte upp som planerat men när man är hemma o sjukskriven är kanske 7 på morgonen lite väl tidigt. Eller?
Tjugo över åtta var mer en okej tid att kliva upp och kolla över vad man skulle få ta för sig i frukostväg.
Har känt mig en aning uppblåst och svullen det senaste.
Säkerligen, som jag redan skrivit, beror detta på alla smärtstillande jag tar pga min huvudvärk.
Så vad passar inte bättre en måndag än att börja återigen att räkna dessa points och anteckna vad man får i sig.
Jag har tänket lite i mig fortfarande och alla papper är såklart sparade så jag kan på egen hand lösa det denna gång.
Tänk så mycket pengar jag kommer att ha kvar. Eller?
 
Efter frukosten om vi ska återgå till dagens schema kom jag iväg till Willys.
Var nog lite för optimistisk. Gick nämligen där inne mellan hyllorna för att plocka till mig av vad jag hade på min lilla inköpslista samtidigt som jag hade A i headsetet.
Kunde riktigt känna när det blev för mycket för min hjärna. Läser du detta A, tror jag att jag kunnat bli lite ofokuserad på vårt samtal och då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, men det är sådan jag är nu för tiden.
Lite disträ :D
Sprang även på en gammal arbetsgivare som jag såklart hälsade på men kände mig lite bortkommen när jag såg han gång på gång inne i butiken.
Undra vad han tänkte??
 
Hade jag inte haft det bra tänket i dag hade jag förmodligen satt/lagt mig i soffan efter inköpet men man får passa på.
Plockade ordning i frysen.
Blir tokig när man inte ser vad man har utan att typ ta fram spaden..
Nu är det mycket bättre :D
Lagom till 12.00-12.30 tiden är det väl tid för lunch va?
 
 
 
Mycket fin pastasallad fick det bli.
När man tänker på att den även är så himla nyttig, blir det genast mycket godare dessutom.
 
Allt i ett pastasallad  4 portioner
1 st äpple
1 st röd paprika
1 bit purjolök
100 gr stjälkselleri
1 stor morot
300 gr rökt skinka
1/2 dl persilja färsk
400 gr pasta kokt
5 dl 0,5% naturell yoghurt
1 msk timjan
1 tsk salt
1 krm peppar
 
Låt yoghurten rinna av i ett kaffefilter. Tärna äpple paprika. Strimla purjolök,
selleri och morot. Tärna rökt skinka och hacka persilja.
 
Blanda samman allt och smaka av med salt och peppar. Låt stå och mogna i kylen en stund. Garnera gärna med timjan. Servera med bröd.
 
 
 
Jo men annars har dagen flytit på med städ, garderobsrens och personalmöte.
Vet ju inte när jag kan/ orkar komma tillbaka men att få säga sitt när det gäller personalmöte kan jag inte hålla mig ifrån.
Idag kändes det också väldigt bra att man var som man var i huvudet, det fanns liksom en ursäkt att tycka att man pratat klart om vissa punkter.
Det finns dom som gärna lägger energi på saker just nu som kanske inte ens kommer att bli av förrän om ett väldigt bra tag eller ännu värre, aldrig kommer att hända.
Kände idag att vi behöver hitta fokus i det som gäller nu och några månader framöver.
 
Helt slut i huvudet blev det guldbaggegalan.
Men herregud, fanns det ingen bättre än Baben?
Ursäkta, men jag tyckte inte hon var så himla rolig när det kändes som hon skulle vara det.
Och förresten, vad hade hon på sig?
Fattar att det är gala på alla sätt och vis men varför envisas att ta på männsikan en klänning.
När hon klev in på scenen kändes det inte riktigt som det matchade hennes personlighet.
Jag hade hellre velat se henne i typ en kostym.
Men bortsett från det fick man ju lite tips på vad man ska kolla på för filmer det kommande.
Alltid bra att ha när man får tråkigt, för det är precis det det börjar bli nu.
 
Tyvärr, är säkert inte bara jag som har detta problem, får man ju ett himla köpsug.
Det är så himla lätt att klicka hem både det ena och det andra.
Kläder och smink är väl det som står högst på min lista när jag sitter hemma och har det tråkigt.
Idag fick jag riktigt hejda mig.
 
 
Men visst är den snygg!?
 
Hoppas, det är visst en ny dag snart också.
Dags att fixa sig och krypa ner.
 
God natt!
 
Kram på er!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej